Udfald af generalforsamling for NunaMinerals A/S under betalingsstandsning

Nuuk, 2015-11-25 23:22 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Den årlige generalforsamling for NunaMinerals A/S under betalingsstandsning ("NunaMinerals" eller "Selskabet"), GER no 21 17 45 48   afholdtes den 25. november 2015 kl. 16 på Hotel Hans Egede i overensstemmelse med indkaldelsens af 16. november 2015. Følgende fandt sted på den årlige generalforsamling:

1. Selskabets årsrapport for 2014 blev godkendt i overensstemmelse med punkt 2 på dagsordenen.
  2. Bestyrelsens forslag om at årets underskud på  kr. 87,029m overføres til næste regnskabsår godkendtes i overensstemmelse med punkt 3 på dagsordenen.
  3. I overenstemmelse med bestyrelsens forslag blev Christopher J. Williams, David A. Winduss and Allan R. Biggar valgt som nye medlemmer af Selskabets bestyrelse.
  1. Forslagen omkring aflønning af bestyrelsen for 2014 and 2015 blev godkendt i overensttemmelse med punkt 5 på dagsordenen.
  1. Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerskab blev genvalgt som Selskabets revisor i overensstemmelse med dagsordenens punkt 6.
  1. Generalforsamlingen godkendte bestyrelsens forslag om nedsættelse af Selskabets aktiekapital med nominelt kr. 2.207.276 fra nominelt 2.759.094 til nominelt kr. 551.818,80 til dækning af underskud ved nedsættelse af aktiernes nominelle værdi fra kr. 0,1 til kr. 0,02. De af bestyrelsen fremsatte forslag om vedtægtsændringer samt deraf følgende konsekvensændringer i relation til punkt 3A.01, 3A.03 og 7.01 i Selskabets vedtægter blev vedtaget i overensstemmelse med punkt 7.a på dagsorden.
  1. Generalforsamlingen godkendte bestyrelsens forslag om at forhøje Selskabets aktiekapital (kontant indskud) fra nominelt kr. 551.181,80 til nominelt kr. 2.209.262,26 ved tegning af 82.872.173 stk. nye aktier á nominelt kr. 0,02, som tegnes senest den 5. januar 2016 uden fortegningsret for de eksisterende aktionærer, i overensstemmelse med dagsordenens punkt 7.b samt efterfølgende ændringsforslag fra bestyrelsen. Den tilknyttede ændring af vedtægtens punkt 3.01 blev tillige vedtaget.
  2. Generalforsamlingen godkendte bestyrelsens forslag om at forhøje Selskabets aktiekaptial (ved gældskonvertering) fra nominelt kr. 2.209.262,26 til maksimum nominelt kr. 3.678.798,80 ved tegning af op til 73.476.827 stk. nye aktier af nominelt kr. 0,02 som tegnes senest den 5. januar 2016 uden fortegningsret for de eksisterende aktionærer, i overensstemmelse med dagsordenens punkt 7.c samt efterfølgende ændringsforslag fra bestyrelsen. Den tilknyttede ændring af vedtægtens punkt 3.01 blev tillige vedtaget.

På vegne af bestyrelsen

Pia Dalziel, Advokat for NunaMinerals A/S, +44 (0)20 7553 4070