CORRECTION: Zealand annoncerer det samlede antal aktier og stemmerettigheder i selskabet pr. 30. november 2015

København, 2015-12-04 14:01 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- København, 30. november 2015 I henhold til § 6 i Bekendtgørelse om udsteders oplysningsforpligtelser meddeler Zealand det samlede antal aktier og stemmerettigheder i selskabet ved udgangen af en kalendermåned, hvor ændringer i aktiekapitalen har fundet sted.

Med reference til selskabsmeddelelser nr. 47 / 2015 fra 4. november 2015 og nr. 49 / 2015 fra 13. november 2015 om udvidelser af selskabets aktiekapital og stemmerettigheder efter udnyttelse af medarbejderwarrants angiver nedenstående tabel det samlede antal aktier og stemmerettigheder i Zealand pr. 30. november 2015.

Antal aktier
(a nominel værdi 1 kr.)
Nominel værdi
i kr.
Antal stemmer
Aktier 24.289.299 24.289.299 24.289.299

●●●●●

For yderligere information, kontakt venligst:

Hanne Leth Hillman, direktør for Investor Relations og kommunikation
Tlf.: +45 50 60 36 89, e-mail: hlh@zealandpharma.com

Om Zealand Pharma
Zealand Pharma A/S (Nasdaq København: ZEAL) (“Zealand”) er en biotekvirksomhed med en førende videnskabelig ekspertise i at omdanne peptider til ny medicin. Zealand har en voksende pipeline af fuldejede, nye speciallægemidler i udvikling samt en portefølje af produkter og projekter under licenssamarbejder med Sanofi, Helsinn Healthcare og Boehringer Ingelheim.

Zealand har opfundet lixisenatid, en prandial GLP-1 agonist til én gang daglig dosering til behandling af Type 2 diabetes. Produktet markedsføres af Sanofi globalt uden for USA som Lyxumia® og er under regulatorisk evaluering i USA. Licenssamarbejdet med Sanofi omfatter også LixiLan, der er en kombination af lixisenatid og insulin glargin (Lantus®) i ét produkt, og hvor der forventes indleveret registreringsansøgning i december 2015 i USA og 1. kvartal 2016 i EU.

Pipelinen af produkter, som Zealand selv ejer, omfatter: Danegaptid i fase II-udvikling til forebyggelse af hjerteskader efter en akut blodprop, ZP1848 i fase II-udvikling til behandling af korttarmssyndrom, en stabil glukagon-analog, ZP4207, der indgår i to kliniske udviklingsprogrammer; som en enkeltdosis-injektionspen, der forberedes til fase II udvikling til behandling af akut svær hypoglykæmi, og til flerdosis-brug, der evalueres for videre udvikling efter fase I til korrektion af mild til moderat hypoglykæmi, samt en række øvrige terapeutiske peptider i klinisk og præklinisk udvikling.

Virksomheden har adresse i København (Glostrup). For yderligere oplysninger om Zealands virksomhed og aktiviteter henvises til www.zealandpharma.com, og du kan også følge os på Twitter @ZealandPharma.