IXONOS OYJ:N MERKINTÄOIKEUSANNIN LOPULLINEN TULOS JA OPTIO-OIKEUKSIEN EHTOJEN TARKISTAMINEN

Helsinki, Suomi, 2015-12-29 12:45 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Ixonos Oyj          Pörssitiedote          29.12.2015 klo 13:45

Ei julkistettavaksi tai levitettäväksi Yhdysvaltoihin, Kanadaan, Australiaan, Hongkongiin, Etelä-Afrikkaan tai Japaniin.

Merkintäoikeusannin lopullinen tulos

Ixonos Oyj:n (”Ixonos” ja ”Yhtiö”) 23.12.2015 päättyneessä merkintäetuoikeusannissa ("Osakeanti") merkittiin 136 582 157 osaketta. Merkintäoikeuksien perusteella tehdyssä merkinnässä merkittiin yhteensä 119 412 553 osaketta, mikä vastaa noin 87,43 prosenttia Osakeannissa tarjolla olleiden osakkeiden enimmäismäärästä. Toissijaisessa merkinnässä merkittiin ilman merkintäoikeuksia 760 991 osaketta. Lisäksi Tremoko Oy Ab merkitsi 16 408 613 osaketta antamansa merkintätakauksen nojalla. Tehdyt merkinnät vastasivat näin ollen yhteensä 100 prosenttia Osakeannissa tarjolla olleiden osakkeiden enimmäismäärästä. Ixonos keräsi Osakeannilla bruttomäärältään noin 8,2 miljoonaa euroa. Ixonosin hallitus on tänään hyväksynyt kaikki yllä mainitut osakemerkinnät.

Merkintäoikeuksilla merkityt osakkeet ovat tulleet kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:ssä väliaikaisina osakkeina 29.12.2015 alkaen. Kaikki Osakeannissa merkityt osakkeet rekisteröidään kaupparekisteriin arviolta 30.12.2015, jonka jälkeen väliaikaiset osakkeet yhdistetään Ixonosin nykyiseen osakelajiin arviolta 30.12.2015. Uudet osakkeet ovat kaupankäynnin kohteena Nasdaq Helsinki Oy:ssä yhdessä muiden Ixonosin osakkeiden kanssa arviolta 4.1.2016 alkaen.

Osakeannissa merkittyjen yhteensä 136 582 157 uuden osakkeen sekä suunnatussa osakeannissa 22.12.2015 merkittyjen yhteensä 6 856 345 osakkeen kaupparekisteriin merkitsemisen jälkeen Yhtiön osakkeiden lukumäärä on 353 564 898 kappaletta. Kaikki Osakeannissa merkityt osakkeet on maksettu kokonaisuudessaan.

Osakeannissa merkityt osakkeet oikeuttavat täyteen osinkoon ja muuhun mahdolliseen Ixonosin ilmoittamaan varojenjakoon ja tuottavat muut osakkeenomistajan oikeudet Ixonosissa siitä lähtien, kun osakkeet on merkitty kaupparekisteriin ja Ixonosin osakasluetteloon arviolta 30.12.2015.

Optio-oikeuksien 2011 ja 2014 ehtojen tarkistaminen

Optio-oikeuksien haltijoiden ja osakkeenomistajien yhdenvertaisen kohtelun varmistamiseksi Ixonosin hallitus on Osakeannin johdosta tarkistanut Optio-oikeuksien 2011 ja Optio-oikeuksien 2014 merkintäsuhdetta ja merkintähintaa mainittujen optio-oikeuksien mukaisesti seuraavasti:

Optio-oikeudet 2011

•    Optio-oikeuksien IV/A osalta tarkistettu merkintäsuhde on 8,287 ja merkintähinta 0,2 euroa osakkeelta. Optio-oikeuksien IV/C osalta tarkistettu merkintäsuhde on 8,287 ja merkintähinta 0,1497 euroa osakkeelta.

• Osakkeiden enimmäismäärä pyöristetään osakkeiden merkitsemisen yhteydessä alaspäin täysiin osakkeisiin ja kokonaismerkintähinta lasketaan käyttäen pyöristettyä osakkeiden lukumäärää ja pyöristäen lähimpään senttiin. Yllä kuvattujen tarkistamisen johdosta Optio-oikeuksilla 2011 merkittävien osakkeiden tarkistettu enimmäismäärä on 4 971 966.

Optio-oikeudet 2014

• Optio-oikeuksien 2014A osalta tarkistettu merkintäsuhde on 1,65 ja merkintähinta on 0,0903 euroa. Optio-oikeuksien 2014B osalta tarkistettu merkintäsuhde on 1,65 ja merkintähinta on 0,06 euroa.

• Osakkeiden enimmäismäärä pyöristetään osakkeiden merkitsemisen yhteydessä alaspäin täysiin osakkeisiin ja kokonaismerkintähinta lasketaan käyttäen pyöristettyä osakkeiden lukumäärää ja pyöristäen lähimpään senttiin. Yllä kuvattujen tarkistamisen johdosta Optio-oikeuksilla 2014 merkittävien osakkeiden tarkistettu enimmäismäärä on 8 250 000.

Osakeannin johdosta tehtävät edellä kuvatut tarkistukset Optio-oikeuksien 2011 sekä 2014 ehtoihin tulevat voimaan, kun Optio-oikeuksilla 2011 ja 2014 merkittävien osakkeiden tarkistetut enimmäismäärät tulevat rekisteröidyksi kaupparekisteriin arviolta 30.12.2015.

IXONOS OYJ

Lisätietoja:

Ixonos Oyj

Toimitusjohtaja Sami Paihonen, puh. 050 502 1111, sami.paihonen@ixonos.com

Talousjohtaja Kristiina Simola, puh. 040 756 3132, kristiina.simola@ixonos.com

Jakelu:

HUOMAUTUS

Tämän tiedotteen sisältämä tieto ei ole tarkoitettu julkistettavaksi tai levitettäväksi suoraan tai välillisesti Yhdysvalloissa, Kanadassa, Australiassa, Hongkongissa, Etelä-Afrikassa tai Japanissa. Nämä kirjalliset materiaalit eivät ole tarjous arvopapereiden myymiseksi Yhdysvalloissa, eikä arvopapereita saa tarjota tai myydä Yhdysvalloissa, ellei niitä ole rekisteröity Yhdysvaltain vuoden 1933 arvopaperilain (muutoksineen) ja sen nojalla annettujen säännösten ja määräysten mukaisesti tai ellei rekisteröintivelvollisuudesta ole poikkeusta. Mitään osaa arvopapereita koskevasta annista ei rekisteröidä Yhdysvalloissa, eikä arvopapereita tarjota yleisölle Yhdysvalloissa.

Arvopapereiden liikkeeseen laskemiselle, käyttämiselle ja/tai myymiselle on asetettu erityisiä oikeudellisia tai lainsäädännöllisiä rajoituksia tietyissä valtioissa. Yhtiö ei ole vastuussa, jos tällaisia rajoituksia rikotaan.

Tätä tiedotetta ei tule tulkita tarjoukseksi myydä tai tarjouspyynnöksi ostaa tässä mainittuja arvopapereita, eikä arvopapereita myydä alueilla, joilla kyseisten arvopapereiden tarjoaminen, hankinta tai myynti olisi lainvastaista ennen niiden rekisteröintiä taikka rekisteröintivelvollisuutta koskevan poikkeuksen tai muun kyseisten alueiden arvopaperilakien mukaisen hyväksynnän saamista. Sijoittajien ei tule hyväksyä arvopapereita koskevaa tarjousta tai hankkia arvopapereita, joihin tämä dokumentti viittaa, elleivät he tee sitä Yhtiön julkaisemaan tai levittämään soveltuvaan esitteeseen sisältyviin tietoihin perustuen.

Yhtiö ei ole antanut valtuutusta arvopapereiden tarjoamiseen yleisölle missään muussa Euroopan talousalueen jäsenvaltiossa kuin Suomessa. Lukuun ottamatta Suomea, missään Euroopan talousalueen jäsenvaltiossa, joka on pannut täytäntöön Esitedirektiivin (kukin "Relevantti jäsenvaltio"), ei ole tehty eikä tulla tekemään mitään toimenpiteitä arvopapereiden tarjoamiseksi yleisölle siten, että se edellyttäisi esitteen julkistamista Relevantissa jäsenvaltiossa. Tämän seurauksena arvopapereita voidaan tarjota Relevanteissa jäsenvaltioissa ainoastaan (a) Esitedirektiivissä määritellyille kokeneiksi sijoittajiksi lukeutuville oikeushenkilöille tai (b) missä tahansa muussa Esitedirektiivin 3(2) artiklan mukaisessa tilanteessa. Tässä kappaleessa ilmaisu "tarjota arvopapereita yleisölle" tarkoittaa viestimistä millä tahansa tavalla ja antamalla riittävästi tietoa tarjouksen ehdoista ja tarjottavista arvopapereista, jotta sijoittaja pystyy päättämään arvopapereiden käyttämisestä, ostamisesta tai merkitsemisestä, kuten ilmaisu voi vaihdella jäsenvaltiossa tehtyjen täytäntöönpanotoimenpiteiden seurauksena. Ilmaisu "Esitedirektiivi" tarkoittaa direktiiviä 2003/71/EY (muutoksineen, mukaan lukien 2010 Muutosdirektiivi, siltä osin kuin se on pantu täytäntöön Relevantissa jäsenvaltiossa), ja se sisältää kaikki relevantit täytäntöönpanotoimenpiteet Relevantissa jäsenvaltiossa, ja ilmaisu "2010 Muutosdirektiivi" tarkoittaa direktiiviä 2010/73/EU.

Tämä tiedote jaetaan ja on suunnattu ainoastaan (i) henkilöille Ison-Britannian ulkopuolella tai (ii) sijoitustoiminnan ammattilaisille Ison-Britannian vuoden 2000 rahoituspalvelu- ja markkinalain (Financial Promotion) vuoden 2005 määräyksen ("Määräys") 19(5) artiklan tarkoittamalla tavalla tai (iii) korkean varallisuustason omaaville yhtiöille (high net worth companies) tai muille henkilöille, joille tarjous voidaan laillisesti tiedottaa Määräyksen 49(2)(a)-(d) mukaisesti (kaikki edellä kohdissa (i), (ii) ja (iii) mainitut henkilöt yhdessä, "relevantit henkilöt"). Pyyntö, tarjous tai sopimus arvopapereiden merkitsemiseksi, ostamiseksi tai muulla tavalla hankittavaksi suunnataan ainoastaan relevanteille henkilöille. Kenenkään, joka ei ole relevantti henkilö, ei tule toimia tämän asiakirjan perusteella tai luottaa sen sisältöön.

Tähän tiedotteeseen sisältyvä informaatio on ainoastaan taustatietotarkoituksiin, eikä sen ole tarkoitus olla täydellistä tai valmista. Kenenkään ei tule luottaa missään tarkoituksessa tämän tiedotteen sisältämän informaation täydellisyyteen, tarkkuuteen tai kohtuullisuuteen. Tässä tiedotteessa oleva informaatio saattaa muuttua. Sijoittajien ei tule hankkia mitään arvopapereita ehdotetussa Osakeannissa, elleivät he tee sitä vain Ixonosin aikanaan julkaiseman esitteen tietojen perusteella.

Tämä tiedote sisältää tulevaisuutta koskevia lausumia. Nämä tulevaisuutta koskevat lausumat sisältävät riskejä ja epävarmuuksia, jotka voivat merkittävästi vaikuttaa odotettuihin tuloksiin ja perustuvat joihinkin avainoletuksiin. Monet tekijät voivat vaikuttaa todellisten tulosten poikkeamiseen aineellisesti tulevaisuutta koskevissa lausumissa esitetyistä tai ennakoiduista. Näistä epävarmuuksista ja riskeistä johtuen, lukijoita varoitetaan olemaan nojautumatta liikaa näihin tulevaisuutta koskeviin lausumiin, jotka kuvaavat vain tilannetta tämän tiedotteen julkistamispäivänä. Ixonos ei ota vastuuta tämän tiedotteen tulevaisuutta koskevien lausumien päivittämisestä, pois lukien lain edellyttämät päivitykset.

Tiedote_Lopullinen tulos 29.12.2015 FIN.pdf