Doxas dentala teknologi belönas - för fjärde året i rad!

Doxa har för fjärde året i rad (!) erhållit amerikanska The Dental Advisor's utmärkelse "The Dental Advisor Top Product Awards - Top Cement Innovative" för dentalcementet Ceramir® Crown & Bridge. Detta är en unik utmärkelse, inget cement har tidigare fått så många utmärkelser.

Bland de hundratal produkter som årligen provas är det slutligen de produkter som verkligen står ut som till slut nomineras som kandidater inom sina respektive kategorier. Bland alla dessa kandidater har alltså Ceramir Crown & Bridge, för fjärde året i rad, nu blivit utsedd till bästa produkt.

Läs mer på webben: www.doxa.se
Produkten Ceramir: www.ceramir.se

2016-01-12

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Doxa Pressrelease 2016-01-12.pdf

KORT OM DOXA
Doxa är en uppsalabaserad dentalkoncern som utvecklar, tillverkar och kommersialiserar dentala biokeramiska produkter. Ceramir® Crown & Bridge, den första i en rad av planerade dentala biokeramiska produkter från Doxa, är ett avancerat dentalcement som används för permanent cementering av kronor och broar. Koncernen består av moderbolaget Doxa AB (publ) org.nr 556301-7481 med säte i Uppsala, dotterbolaget Doxa Dental AB, org.nr. 556701-7495, med säte i Uppsala och dess dotterbolag Doxa Dental, Inc., med säte i Delaware, USA. Doxa AB är listat på Nasdaq Stockholm First North med Erik Penser Bankaktiebolag som Certified Adviser.

Doxa_Pressrelease_2016-01-12.pdf