Osakkeenomistajien nimitystoimikunnan ehdotus Stockmannin hallituksen kokoonpanoksi ja palkkioiksi

Helsinki, Suomi, 2016-01-28 08:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- STOCKMANN Oyj Abp, Pörssitiedote 28.1.2016 klo 09.00 EET

Stockmannin osakkeenomistajien nimitystoimikunta on kokouksessaan päättänyt tehdä 15.3.2016 kokoontuvalle varsinaiselle yhtiökokoukselle seuraavat ehdotukset:

Hallituksen jäsenmäärän ehdotetaan olevan kahdeksan eli nykyinen määrä.

Hallituksen varapuheenjohtajan Kari Niemistön ja hallituksen jäsenten Charlotta Tallqvist-Cederbergin ja Carola Teir-Lehtisen ilmoitettua, että he eivät ole enää käytettävissä yhtiön hallituksen jäseniksi, Stockmannin osakkeenomistajien nimitystoimikunta ehdottaa, että hallituksen nykyiset jäsenet Kaj-Gustaf Bergh, Torborg Chetkovich, Jukka Hienonen, Per Sjödell ja Dag Wallgren valitaan suostumustensa mukaisesti uudelleen toimikaudelle, joka jatkuu seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen loppuun saakka.

Lisäksi toimikunta ehdottaa, että uusiksi hallituksen jäseniksi valitaan suostumustensa mukaisesti Leena Niemistö, Susanne Najafi ja Michael Rosenlew samaksi toimikaudeksi.

Nimitystoimikunta ehdottaa hallituksen palkkioiden säilyvän ennallaan.

Lisätietoja Stockmannin osakkeenomistajien nimitystoimikunnan ehdottamista jäsenistä on yhtiön internet-sivulla www.stockmanngroup.com. Nimitystoimikunnan ehdotukset tullaan sisällyttämään yhtiökokouskutsuun.

Stockmannin osakkeenomistajien nimitystoimikunnan puheenjohtajana toimii Magnus Bargum (nimeäjänä Svenska litteratursällskapet i Finland) ja jäseninä Kaj-Gustaf Bergh (nimeäjänä Föreningen Konstsamfundet rf.), Ole Johansson (nimeäjänä HTT STC Holding Oy Ab) ja Kari Niemistö (nimeäjänä Selective Investor Oy Ab).

Lisätietoja:
Jukka Naulapää, lakiasiainjohtaja, puh. 09 121 3850