Tillskott i Doxas ledningsgrupp

Andreas Danielsson tar plats i Doxas ledningsgrupp. Andreas anställdes 1 september 2015 som Director Business Development EMEAA och har en tung funktion i Doxas pågående europasatsning. I samband med detta lämnar Leif Hermansson ledningsgruppen men kvarstår i styrelsen och fortsätter även sitt arbete som konsult.

Efter förändringen består Doxas ledningsgrupp av Torbjörn Larsson (VD), Jesper Lööf (COO, VP R&D), Kelley Reinfelds (VP North America), Merja Nordfors (CFO), Erik Florman (QA) och alltså Andreas Danielsson (Director Business Development EMEAA)

Läs mer på webben: www.doxa.se
Produkten Ceramir: www.ceramir.se

2016-02-05

Torbjörn Larsson

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Doxa Pressrelease 2016-02-05.pdf

KORT OM DOXA
Doxa är en uppsalabaserad dentalkoncern som utvecklar, tillverkar och kommersialiserar dentala biokeramiska produkter. Ceramir® Crown & Bridge, den första i en rad av planerade dentala biokeramiska produkter från Doxa, är ett avancerat dentalcement som används för permanent cementering av kronor och broar. Koncernen består av moderbolaget Doxa AB (publ) org.nr 556301-7481 med sate i Uppsala, dotterbolaget Doxa Dental AB, org.nr. 556701-7495, med sate i Uppsala och dess dotterbolag Doxa Dental, Inc., med sate i Delaware, USA. Doxa AB är listat på Nasdaq Stockholm First North med Erik Penser Bankaktiebolag som Certified Adviser.

Doxa_Pressrelease_2016-02-05.pdf