ROBIT OYJ:N KASVU JATKUI - HYVÄT EDELLYTYKSET VAHVAAN KASVUUN MYÖS TULEVAISUUDESSA

ROBIT OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 22.2.2016 KLO 11.00

Robit Oyj:n vuoden 2015 liikevaihto kasvoi orgaanisesti lähes 20 prosenttia. Yhtiö on kyennyt edelleen vahvaan kasvuun markkinatilanteesta huolimatta. Liikevaihdon kasvu oli 7,3 milj. euroa päätyen 45,6 milj. euroon.

Yhtiön kannattavuutta kuvaava käyttökate ylitti 5 milj. euroa (11.1 %) ja oli hyvä huomioiden yhtiön vahvan kasvun ja markkinatilanteen.

Robit Oyj panosti merkittävästi kasvuun ja rekrytoi vuoden aikana 25 uutta henkilöä. Yhtiössä on tällä hetkellä 134 työntekijää.

Vuoden panostukset ovat kohdistuneet entistä vahvempaan läsnäoloon markkinoilla. Yhtiö perusti uuden toimipisteen Limaan (Peru) sekä vuoden 2016 alussa Bangkokiin (Thaimaa).

Yhtiö on investoinut voimakkaasti uuteen teknologiaan kehittäen digitaalisia palveluita ja fokusoiden IoT-teknologiaan (Internet on Things).

Yhtiö tavoittelee lähivuosina voimakasta orgaanista kasvua aktiivisen myyntityön avulla. Listautumisen myötä yhtiöllä on käytössään myös merkittävä pääoma, joka mahdollistaa yritysostojen toteuttamisen. Näiden yhteisvaikutuksena yhtiön johto uskoo entistä voimakkaampaan kasvuun tulevaisuudessa.

ROBIT OYJ

Mikko Mattila, toimitusjohtaja

Harri Sjöholm, hallituksen puheenjohtaja

Lisätietoja:

Robit Oyj

Mikko Mattila, toimitusjohtaja

mikko.mattila@robit.fi

Harri Sjöholm, hallituksen puheenjohtaja

+358 400 622 092

harri.sjoholm@robit.fi

Yhtiön Hyväksyttynä Neuvonantajana toimii Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) Helsingin sivukonttori

Puh. +3589 6162 8101

Robit on suomalainen kasvuyritys, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: tunnelinporaus, maalämmitys ja -jäähdytys, rakentaminen ja kaivosteollisuus. Yhtiön liiketoiminta jakaantuu kolmeen liiketoimintayksikköön: Top Hammer, Down the Hole ja Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla kahdeksan omaa toimipistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa ja Etelä-Koreassa. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsinki Oy First North Finland -markkinapaikalle ja käyttää kaupankäyntitunnusta ROBIT. Lisätietoa www.robit.fi.

JAKELU:

NASDAQ Helsinki Oy