Selskabsmeddelelse nr. 2/2016 – 11. marts 2016

Årsrapport 2015 for ERRIA A/S:

Positiv driftsindtjening og styrket likviditet trods meget vanskelige markedsvilkår

Bestyrelsen i Erria A/S har på møde i dag godkendt årsrapporten for 2015. Årsrapporten er i sin helhed vedhæftet denne meddelelse.

Adm. direktør Henrik N. Andersen er set i lyset af markedsforholdene tilfreds med udviklingen i ERRIA i 2015.

”Trods vanskelige vilkår i olie- og shippingbranchen har ERRIA i 2015 fastholdt en positiv driftsindtjening i alle vores aktiviteter, forbedret vores cash flow betragteligt og leveret resultater i overensstemmelse med de udmeldte forventninger. Vores fokus har været på, at styrke forretningsgrundlaget og sikre en bredere diversitet i hele kundeporteføljen. I Consulting, Ship Management og specielt i vore vietnamesiske logistikaktiviteter har vi i 2015 således indgået aftaler med store og vigtige nye kunder, som dels gør os mindre afhængig af enkeltengagementer, dels betyder, at vi kan udnytte vores kernekompetencer og kapacitet til at realisere et større vækstpotentiale fremover. I 2016 holder vi den kurs, og fortsætter det målrettede arbejde på at skabe et større og bedre indtjenende ERRIA gennem kundetilgang og øget effektivitet.”

Hovedpunkter for 2015

• Omsætning blev 84,3 mio. kr. (2014: 97,9 mio. kr.)
  • EBITDA realiseret med 4,6 mio. kr. (2014: 15,6 mio. kr.)
  • Resultat af primær drift (EBIT) 2,2 mio. kr.  (2014: 12,2 mio. kr.)
  • Årets resultat udgør 0,1 mio. kr. (2014: 7,9 mio. kr.)
  • Pengestrømme fra drift øget markant med 22,3 mio. kr. til 8,1 mio. kr.

Forventninger til 2016

ERRIA vil i 2016 intensivere bestræbelserne på at udvide forretningsomfanget i Ship Management og Logistics på baggrund af den store tilgang af nye kunder, selskabet har genereret i 2015. Den lave oliepris og det fortsatte pres på fragtrater kan påvirke Consulting aktiviteter negativt i 2016.

På den baggrund forventer ledelsen, at den samlede omsætning i ERRIA i 2016 vil være i niveauet 75-85 mio. kr.. Den lavere omsætning vil påvirke driftsindtjeningen negativt. Således forventes i 2016 et EBITDA i niveauet 1- 3 mio. kr..

Generalforsamling

Selskabet afholder ordinær generalforsamling på ERRIA A/S’ kontor i Kastrup den 14. april 2016. Bestyrelsen indstiller, at der ikke udbetales udbytte for regnskabsåret 2015. Dagsorden for generalforsamlingen forventes udsendt den 15. marts 2016.

Yderligere oplysninger hos CEO, Henrik N. Andersen på telefon +45 3336 4400.

Kaare Vagner                                                            Henrik N. Andersen

Bestyrelsesformand                                                  CEO

Koncernårsrapport 2015 2016.03.11.pdf