PowerCell Sweden presenterar sin årsredovisning för 2015

Nordens ledande bränslecellsbolag PowerCell Sweden AB (publ) presenterar idag sin årsredovisning för 2015. Årsredovisningen publiceras på www.powercell.se.

PowerCell Sweden meddelar idag att företaget publicerar sin årsredovisning för 2015 på svenska och engelska på företagets webbplats.

Per Wassén, VD för PowerCell Sweden AB, säger:
- Klimatmålet från COP21 kräver att man nu går från ord till handling. Bränsleceller är en del av lösningen för att skapa ett fossilfritt, hållbart samhälle. PowerCell är strategiskt positionerat på startpunkten i tillväxtfasen av teknikutvecklingens kurva. Huvuduppgiften framöver blir att ytterligare öka vårt kundfokus, att leverera prototyperna för kundtester under 2016, samt förbereda och kvalitetssäkra inför den planerade serieproduktionen av våra plattformar och system från och med 2017. Vi kan se fram emot en mycket spännande framtid, som kommer kunna skapa stora värden för vår miljö, bolaget och dess aktieägare.

Läs hela årsredovisningen på: Finansiella Rapporter

Göteborg, 2016-03-15

Per Wassén
VD, PowerCell Sweden AB (publ)
Email: per.wassen@powercell.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
PowerCell Pressrelease 2016-03-15 Svenska.pdf
PowerCell Arsredovisning 2015.pdf

Om PowerCell Sweden AB (publ)
PowerCell Sweden AB (publ) är Nordens ledande bränslecellsbolag, som utvecklar och producerar miljövänliga elkraftsystem för stationära och mobila kundapplikationer.

PowerCell har utvecklat ett modulsystem av bränslecellsplattformar, som drivs av ren miljövänligt producerad vätgas där enbart el, värme och vatten är utsläppen. Bränslecellerna är också designade för att klara reformerad vätgas från exempelvis biogas, naturgas, biodiesel eller standard diesel.

I det fall vätgasinfrastruktur saknas, så har PowerCell kombinerat sin ledande bränslecells- och reformerteknologi och utvecklat ett bränslecellssystem, PowerPac, som omvandlar standarddiesel, via vätgas, till el. Detta sker på ett energieffektivt och miljövänligt sätt, där utsläppen av kolmonoxid, kväveoxider och partiklar elimineras helt och koldioxiden kraftigt reduceras jämfört med en traditionell dieselmotor.

PowerCell Sweden AB (publ) är listat på First North vid Nasdaq Stockholm och är en industriell spin-out från Volvokoncernen. G&W Fondkommission är av Bolaget utsedd Certified Adviser. Bland de största ägarna finns Midroc New Technologies, Fouriertransform, Finindus och Volvo Group Venture Capital. För ytterligare information, vänligen besök: www.powercell.se

PowerCell_Arsredovisning_2015.pdf PowerCell_Pressrelease_2016-03-15_Svenska.pdf