Zealand tildeler warrants under medarbejder-warrantprogram

København, 5. april 2016 - Zealand meddeler at have tildelt warrants til selskabets direktion, øvrige ledelse og medarbejdere. Tildelingen af warrants sker under warrantprogrammet, der er dækket af bemyndigelsen i § 8.4 af Zealands vedtægter som godkendt på selskabets generalforsamling 21. april 2015.

Warrantprogrammet er et incitamentstiltag, der afspejler Zealands målsætning om at tiltrække og fastholde højt kvalificerede medarbejdere og sikre, at der både på kort og langt sigt er interessesammenfald mellem selskabets ledelse, medarbejdere og aktionærer.

Der er tildelt i alt 447.250 warrants, som giver ret til tegning af op til 447.250 nye Zealand-aktier á 1 kr. nominel værdi og svarer til 1,8 % af selskabets totale udestående aktiekapital. Udnyttelseskursen er fastsat til 142,45 kr., beregnet som slutkursen på selskabets aktier på Nasdaq Copenhagen mandag 4. april 2016 plus 10 %.

De tildelte warrants kan udnyttes helt eller delvist i fast definerede tidsvinduer i perioden fra 5. april 2019 til og med 5. april 2021. Warrants tildelt til adm. direktør Britt Meelby Jensen kan udnyttes helt eller delvist i fast definerede tidsvinduer i perioden fra 5. april 2017 til og med 5. april 2021. Vinduerne for udnyttelse er defineret som fire (4) uger efter offentliggørelsen af enten et helårsregnskab eller et delårsregnskab for Zealand for henholdsvis 1. kvartal, 1. halvår eller de første 9 måneder.

Det samlede antal tildelte warrants har en markedsværdi på 27.878.136,07 kr. beregnet på basis af Black-Scholes-modellen og med en 180-dages historisk volatilitet på 61,1 %, en 5-årig risikofri rente på -0,04 % og en aktiekurs på 129,50 kr.

09-16_0405 Selskabsmeddelelse - Tildeling af warrants - DA_Final.pdf