Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:ssä tarkoitettu ilmoitus

BIOTIE THERAPIES OYJ                                  PÖRSSITIEDOTE                 12.4.2016 klo 23.30

Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:ssä tarkoitettu ilmoitus

Biotie Therapies Oyj (Nasdaq Helsinki BTH1V; NASDAQ: BITI) ("Biotie" tai "Yhtiö") on 12.4.2016 vastaanottanut arvopaperimarkkinalain ("AML") 9 luvun 5 §:n mukaisen ilmoituksen Seth Klarmanin omasta puolesta sekä SAK Corporationin ja The Baupost Group, L.L.C:n puolesta.

Ilmoituksen mukaan Seth Klarmanin ja hänen määräysvallassa olevien yhteisöjen omistamien Biotien osakkeiden tai niihin liittyvien rahoitusvälineiden kokonaismäärä on 11.4.2016 laskenut alle 5 prosentin rajan. Ilmoituksen prosenttiosuuksien laskennassa on käytetty Biotien rekisteröityä kokonaisosake- ja äänimäärää 1.089.608.083.

Seth Klarmanin ja hänen määräysvallassa olevien yhteisöjen osuus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä (A:n yhteismäärä) % osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta (B:n yhteismäärä) Yhteenlaskettu
%-osuus (A+B)
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai ylittämisen jälkeen alle 5 % alle 5 % alle 5 %
Edellisessä liputusilmoituksessa ilmoitettu osuus (jos liputettu) 13,08 2,81 15,89

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänioikeudet

Osakesarja/osakelaji

ISIN-koodi (jos mahdollista)
Osakkeiden ja äänioikeuksien lukumäärä Osakkeiden ja äänioikeuksien %-osuus
Suora
(AML 9:5)

Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
Osakkeet
(FI0009011571)
- - - -
American Depositary Shares -todistukset (ADS-todistukset), joista kukin edustaa 80 Osaketta
(FI0009011571)
- - - -
YHTEENSÄ A   alle 5 %

B: AML:n 9 luvun 6 a §:ssä tarkoitetut rahoitusvälineet

Rahoitus-välineen luonne Eräpäivä Toteutusaika Toimitustapa (osakeomistus / nettoarvon tilitys) Osakkeiden ja äänioikeuk-sien lukumäärä Osakkeiden ja äänioikeuk-sien %-osuus
Warrantit, jotka oikeuttavat
merkitä Osakkeita (FI0009011571)
1.11.2020 1.11.2015 - 1.11.2020

Osakeomistus - -
      YHTEENSÄ B   alle 5 %

Koko määräysvaltaketju (ylintä määräysvaltaa käyttävästä luonnollisesta henkilöstä tai oikeushenkilöstä alkaen), jonka kautta osakkeita, äänioikeuksia tai rahoitusvälineitä hallitaan:

Nimi %-osuus osakkeista ja äänistä %-osuus osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta Osakkeet, äänet ja rahoitusvälineet yhteensä
Seth Klarman alle 5% alle 5% alle 5%
SAK Corporation alle 5% alle 5% alle 5%
The Baupost Group, L.L.C. alle 5% alle 5% alle 5%
Baupost Private Investments A-1, L.L.C. alle 5% alle 5% alle 5%
Baupost Private Investments B-1, L.L.C. alle 5% alle 5% alle 5%
Baupost Private Investments C-1, L.L.C. alle 5% alle 5% alle 5%
Baupost Private Investments H-1, L.L.C. alle 5% alle 5% alle 5%
Baupost Private Investments P-1, L.L.C. alle 5% alle 5% alle 5%
Baupost Private Investments Y-1, L.L.C. alle 5% alle 5% alle 5%
Baupost Private Investments BVI-1, L.L.C. alle 5% alle 5% alle 5%
Baupost Private Investments BVII-1, L.L.C. alle 5% alle 5% alle 5%
Baupost Private Investments BVIII-1, L.L.C. alle 5% alle 5% alle 5%
Baupost Private Investments BVIV-1, L.L.C. alle 5% alle 5% alle 5%

Ilmoituksen mukaan Seth Klarman on ainoa osakkeenomistaja SAK Corporationissa, joka hallinnoi ja käyttää määräysvaltaa The Baupost Group L.L.C:ssä. The Baupost Group L.L.C. on puolestaan johtava vastuunalainen yhtiömies seuraavissa yhtiöissä: (i) Baupost Limited Partnership 1983 A-1 (joka on Baupost Private Investments A-1, L.L.C:n emoyhteisö), (ii) Baupost Limited Partnership 1983 B-1 (joka on Baupost Private Investments B-1, L.L.C:n emoyhteisö), (iii) Baupost Limited Partnership 1983 C-1 (joka on Baupost Private Investments C-1, L.L.C:n emoyhteisö), (iv) Baupost Value Partners, L.P.-II (joka on Baupost Private Investments BVII-1, L.L.C:n emoyhteisö), (v) HB Institutional Limited Partnership (joka on Baupost Private Investments H-1, L.L.C:n emoyhteisö), (vi) PB Institutional Limited Partnership (joka on Baupost Private Investments P-1, L.L.C:n emoyhteisö), (vii) YB Institutional Limited Partnership (joka on Baupost Private Investments Y-1, L.L.C:n emoyhteisö), (viii) Baupost Value Partners, L.P.-I (joka on Baupost Private Investments BVI-1, L.L.C:n emoyhteisö), (ix) Baupost Value Partners, L.P.-III (joka on Baupost Private Investments BVIII-1, L.L.C:n emoyhteisö) ja (x) Baupost Value Partners, L.P.-IV (joka on Baupost Private Investments BVIV-1, L.L.C:n emoyhteisö).

Lisäksi ilmoituksen mukaan Seth Klarman tai hänen määräysvallassaan olevat yhteisöt eivät omista Yhtiön osakkeita tai niihin liittyviä rahoitusvälineitä, niin, että nämä ylittäisivät liputusrajan.

Turku, 12.4.2016

Biotie Therapies Oyj