BIOTIE THERAPIES OYJ:N VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET JA HALLITUKSEN JÄRJESTÄYTYMINEN

BIOTIE THERAPIES OYJ          PÖRSSITIEDOTE          3.5.2016 klo 16.30

Biotie Therapies Oyj:n varsinainen yhtiökokous pidettiin 3.5.2016.

Tilinpäätöksen vahvistaminen tilikaudelta 1.1.-31.12.2015 ja tilikauden tuloksen kirjaaminen

Yhtiökokous vahvisti tilinpäätöksen tilikaudelta 1.1.-31.12.2015. Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, osinkoa ei jaeta tilikaudelta 2015 vaan emoyhtiön tilikauden 2015 tappio määrältään 5,2 miljoonaa euroa (FAS) siirretään yhtiön omaan pääomaan.

Yhtiökokous myönsi vastuuvapauden hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle tilikaudelta 1.1.-31.12.2015.

Hallitus ja tilintarkastajat

Hallituksen jäsenten lukumääräksi päätettiin kolme. Seuraavat henkilöt valittiin hallituksen jäseniksi: Ron Cohen, Michael Rogers ja Jane Wasman.

Yhtiökokous päätti, että hallituksen jäsenille ei makseta palkkiota. Kohtuulliset hallitustyöskentelyyn liittyvät matka- ja muut kulut korvattavaan yhtiön toimesta.

Yhtiön tilintarkastajien lukumääräksi päätettiin yksi ja tilintarkastajiksi valittiin tilintarkastusyhteisö Ernst & Young Oy KHT-tilintarkastaja Erkka Talvinko toimiessa päävastuullisena tilintarkastajana. Lisäksi päätettiin, että tilintarkastajien palkkio maksetaan kohtuullisen laskun mukaan.

Välittömästi varsinaisen yhtiökokouksen jälkeen pidetyssä uuden hallituksen järjestäytymiskokouksessa hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Ron Cohen ja hallitus päätti olla perustamatta valiokuntia. Riippumattomuusarvioinnin perusteella todettiin, että kaikki hallituksen jäsenet ovat riippumattomia yhtiöstä, mutta riippuvaisia sen merkittävästä osakkeenomistajasta.

Toimitusjohtajan katsaus

Toimitusjohtaja Timo Veromaa käsitteli katsauksessaan yhtiön toimintaa, tulosta ja tulevaisuutta. Toimitusjohtajan englanninkieliset esityskalvot on nähtävissä yhtiön internet-sivuilla osoitteessa www.biotie.com.

Yhtiökokouksen pöytäkirja on viimeistään 17.5.2016 alkaen nähtävillä yhtiön internet-sivuilla.

Turku, 3.5.2016

Biotie Therapies Oyj