Gereglementeerde informatie
Waregem (België)/Rotterdam (Nederland)1, 10 mei 2016

Jan Peeters treedt terug als CFO

Fagron maakt bekend dat de algemene vergadering van aandeelhouders van 9 mei 2016 alle voorstellen tot besluit heeft goedgekeurd. De vergadering heeft de jaarrekening over 2015 vastgesteld en kwijting verleend aan de bestuurders en de commissaris in functie gedurende het boekjaar 2015. Daarnaast heeft de vergadering besloten om PricewaterhouseCoopers Bedrijfsrevisoren te herbenoemen als commissaris voor een periode van drie jaar.

Wijzigingen samenstelling Raad van Bestuur en Directiecomité
Tevens maakt Jan Peeters bekend dat hij besloten heeft per direct zijn mandaat ter beschikking te stellen en terug te treden als bestuurder en CFO van Fagron. De Raad van Bestuur heeft unaniem besloten om mevrouw Karin de Jong, die sinds mei 2008 in dienst is bij Fagron, te benoemen tot CFO. Mevrouw De Jong is thans Group Controller en lid van het Directiecomité van Fagron. Jan Peeters blijft beschikbaar om zijn opvolgster in te werken en zal als adviseur in ieder geval tot het einde van het jaar verbonden blijven aan Fagron.

Robert Peek, Voorzitter Raad van Bestuur van Fagron: "Wij zijn de heer Peeters erkentelijk voor zijn bijdrage aan Fagron, niet in de laatste plaats gedurende de laatste periode waarin we de nieuwe financiering van de onderneming hebben kunnen realiseren. Nu dit is afgerond, heeft Jan de beslissing genomen om terug te treden en zich op andere dingen te concentreren. Wij wensen hem veel succes in de toekomst."

Daarnaast heeft de Raad van Bestuur mevrouw Rita Hoke benoemd tot lid van het Directiecomité en tot President van Fagron Noord Amerika. In deze positie zal mevrouw Hoke rechtstreeks rapporteren aan Hans Stols, CEO van Fagron. Zoals op 5 februari 2016 aangekondigd, heeft de heer Stols de functie van President van Fagron Noord Amerika tijdelijk waargenomen na het vertrek van Jacob Jackson.

Mevrouw Hoke is apotheker en is haar carrière begonnen bij Baxter Healthcare, een vooraanstaande Amerikaanse onderneming actief in de gezondheidszorg, waar zij in verschillende rollen werkzaam is geweest. Van 2004 tot 2011 was mevrouw Hoke verantwoordelijk voor de Amerikaanse ziekenhuisdivisie van Grifols, een Spaanse multinational, actief in gezondheidszorg en biowetenschappen. Sinds 2011 is zij actief als adviseur voor multinationals die actief zijn of willen worden in de bereidingsmarkt in de Verenigde Staten.

In het geval van verschillen tussen de Engelse vertaling en het Nederlandse origineel van dit persbericht, zal de Nederlandse tekst prevaleren.

1 Dit persbericht wordt verstuurd door Fagron NV en Fagron BV.

Voor meer informatie:
Constantijn van Rietschoten
Chief Marketing Officer
Tel. +31 6 53 69 15 85
constantijn.van.rietschoten@fagron.com

Profiel Fagron
Fagron is een wetenschappelijke farmaceutische R&D-onderneming die gericht is op het optimaliseren en innoveren van gepersonaliseerde farmaceutische zorg. Fagron levert Fagron Specialty Pharma Services, Fagron Trademarks en Fagron Essentials aan apotheken, klinieken en ziekenhuizen in 32 landen wereldwijd.

De Belgische vennootschap Fagron NV is gevestigd in Waregem en is genoteerd aan Euronext Brussels en Euronext Amsterdam. De operationele activiteiten van Fagron worden aangestuurd vanuit de Nederlandse vennootschap Fagron BV. Het hoofdkantoor van Fagron BV is gevestigd in Rotterdam.

Open onderstaande link voor het persbericht: