Incitamentsprogram för Wifogs nyckelpersoner

Styrelsen i Wifog har som tidigare aviserat infört ett incitamentsprogram för Bolagets nyckelpersoner. I enlighet med beslut på extra bolagsstämma den 14 december 2015 har styrelsen beslutat att emitterat 500 000 teckningsoptioner, vilka Bolagets nyckelpersoner har fått köpa. Optionerna har överlåtits till ett marknadsmässigt pris, Varje option ger rätt till rätt att från och med den 1 april 2017 till och med den 30 juni 2017, teckna en ny aktie i Bolaget till en teckningskurs om 18,00 kronor per aktie.

Syftet med incitamentsprogrammet är att ett personligt långsiktigt ägarengagemang hos de anställda och andra nyckelpersoner knutna till Bolaget kan förväntas stimulera till ett ökat intresse för verksamheten och resultatutvecklingen, höja motivationen samt samhörighetskänslan med Bolaget. Villkoren för programmet är i enlighet med Aktiemarknadsnämndens riktlinjer. I det fall samtliga utestående optioner skulle utnyttjas kommer antalet aktier i Bolaget att öka med 500 000 aktier, motsvarande en utspädning om cirka 7,8 procent.

Stockholm 2016-05-12

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jesper Henrysson, CFO Wifog Holding AB (publ)
E-post: ir@wifog.com
Hemsida: http://investor.wifog.com

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Wifog Pressrelease 2016-05-12.pdf

Kort information om Wifog Holding AB (publ)
Wifogs affärsidé är att ge konsumenter möjlighet att helt eller delvis finansiera kostnaden för hushållsnära tjänster såsom mobiltelefoni, försäkringar och el genom att konsumera reklam och handla online från butiker knutna till Wifogs nätverk samt göra marknadsundersökningar. Bolaget är noterat på Nasdaq First North och Mangold Fondkommision är Certified Adviser, tel. +46 8 5030 1550.

Wifog_Pressrelease_2016-05-12.pdf