CapMan irtautuu Samsasta - ostajana Attendo

CapMan Oyj       Pörssitiedote                     1.6.2016 klo 9.00

CapMan irtautuu Samsasta - ostajana Attendo

CapManin hallinnoimat rahastot ovat sopineet myyvänsä omistuksensa ruotsalaisesta Samsa AB:sta johtavalle pohjoismaiselle hoiva-alan yhtiö Attendolle. Kaupan odotetaan toteutuvan 1.7.2016.

"Sijoitus Samsaan on ylittänyt odotuksemme. CapManin omistusaikana Samsa on kasvanut nopeasti sekä orgaanisesti että yritysostojen kautta. Olemme investoineet pitkällä tähtäimellä erityisesti laatuun ja henkilöstöön, ja yhtiö on nyt loistokunnossa. Samsa toimii esimerkkinä muille alansa yrityksille ja uudella omistajalla on monia mahdollisuuksia jatkaa yhtiön toiminnan kehittämistä", kommentoi yhtiön hallituksen puheenjohtaja ja CapMan Life Science IV -rahaston neuvonantaja Johan Bennarsten.

Samsa ja sen tytäryhtiöt tarjoavat hoito-, asumis- ja koulutuspalveluita erityistarpeisille nuorille sekä erikoistunutta tuettua asumista aikuisille Mälardalenin alueella Ruotsissa. CapMan Life Science IV -rahasto, jossa myös CapMan on merkittävä sijoittaja, sijoitti Samsaan vuonna 2009.

Irtautumisella merkittävä tulos- ja kassavirtavaikutus CapMan Oyj:lle

Irtautumisen kassavirtavaikutus omien rahastosijoitusten kautta on CapMan Oyj:lle noin 5,8 milj. euroa ja lisäksi irtautumisella on noin 1,6 milj. euron vaikutus CapMan Oyj:n vuoden 2016 tulokseen omien rahastosijoitusten vielä kirjaamattomien positiivisten käypien arvojen muutosten kautta.

"Irtautuminen Samsasta jatkaa alkuvuoden positiivista kehitystämme. Sekä tuloskehitys että kassavirtamme ovat hyviä. Omistajana yksi onnistumisen mittari on se, kiinnostaako kohdeyrityksemme teollista ostajaa. Olemme olleet edelläkävijöitä hoiva-alan yritysten kehittäjänä sekä Suomessa että Ruotsissa", kommentoi CapMan Oyj:n toimitusjohtaja Heikki Westerlund.

Lisätietoja:
Heikki Westerlund, toimitusjohtaja, CapMan Oyj, puh. 050 559 6580
Johan Bennarsten, CapMan Life Science, puh. +46 707 495 659 (Samsa)

CAPMAN OYJ
Linda Tierala
päällikkö, viestintä ja IR

Jakelu:
www.capman.fi

CapMan www.capman.fi
CapMan on johtava pohjoismainen sijoitus- ja varainhoitoyhtiö. Yli 25 vuoden ajan olemme kehittäneet yrityksiä ja kiinteistöjä ja tukeneet niiden kestävää kasvua. Olemme sitoutuneet ymmärtämään asiakkaidemme tarpeita jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä. Tavoitteenamme on tarjota houkuttelevia tuottoja ja innovatiivisia ratkaisuja sijoittajille sekä lisäarvoa tuottavia palveluja sijoitustoiminnan partnershipeille, kasvuhakuisille yrityksille sekä kiinteistöjen vuokralaisille. Partnership-mallilla toimivat sijoitustiimimme eli Buyout, Real Estate, Russia ja Credit sekä osakkuusyhtiömme Norvestia vastaavat itsenäisesti sijoitustoiminnasta ja sijoituskohteiden arvonluontityöstä. CapManin palveluliiketoimintaan kuuluvat muun muassa varainhankinnan, hankinta- ja ostotoiminnan sekä rahastojen hallinnoinnin palvelut sekä sisäisille että ulkoisille asiakkaille. Palveluksessamme on noin 100 pääomasijoittamisen ammattilaista ja hallinnoimme rahastoissamme noin 2,7 miljardin euron pääomia.

Samsa www.samsa.nu
Samsa AB ja sen tytäryhtiöt Paragons, Dungens Korrtidshem, Provide Omsorg, Lappvärket ja Sälltäppans Behandlingshem tarjoavat erikoistuneita asumispalveluja, päiväohjelmia, opetuspalveluita sekä lyhyen aikavälin asumista erityistarpeisille nuorille ja aikuisille. Samsa AB toimii Mälardalenin alueella Ruotsissa.

HUG#2017007