Kommuniké från årsstämman i Wifog Holding den 9 juni 2016

Wifog Holding AB (publ)s årsstämma hölls torsdagen den 9 juni 2016 i bolagets lokaler på Erikbergsgatan 8A i Stockholm.

Fastställande av balansräkning och resultaträkning
Årsstämman fastställde resultaträkningen och balansräkningen för moderbolaget samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen för verksamhetsåret 2015.

Resultatdisposition
Årsstämman beslutade att ingen utdelning skulle utgå för verksamhetsåret 2015 samt att de medel som stod till årsstämmans förfogande skulle överföras i ny räkning i enlighet med styrelsens och verkställande direktörens förslag i förvaltningsberättelsen.

Ansvarsfrihet för styrelse och verkställande direktören
Årsstämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2015. Årsstämman omvalde Johan Salén, Henrik Ringmar och Mathias Hedström som ordinarie styrelseledamöter.

Revisor
Årsstämman beslutade att välja om nuvarande revisor, revisionsbolaget Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB med Henrik Boman som huvudansvarig, till bolagets revisor för tiden intill nästa årsstämma.

Styrelse- och revisionsarvode
Årsstämman beslutade att styrelsearvode ska utgå till högst 375 000 kronor att fördelas enligt följande: 150 000 kronor till styrelsens ordförande, 75 000 kronor till icke anställda ledamöter som har varit ledamöter i bolaget i mer än ett år samt 50 000 kronor till övriga icke anställda ledamöter. Vidare beslutades att arvode till revisorerna ska utgå enligt löpande räkning.

Riktad emission av konvertibla skuldebrev och riktad emission av aktier
Årsstämman godkände styrelsen beslut om att bolaget, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, ska emittera högst 495 110 konvertibler, motsvarande ett nominellt belopp om 4 951 100 kronor. Emissionen riktar sig till Bolagets styrelse och ledning samt några större aktieägare. Teckningskursen sattes till motsvarande senaste pris på konvertibeln på Nasdaq First North, 85%, dvs 8,50 kronor per konvertibel. Villkoren för konvertibelemissionen överensstämmer i övrigt med villkoren i konvertibelemissionen som godkändes på extra bolagsstämma den 14 december 2015. Denna emission av konvertibler kommer att tillföra högst 4 208 435,00 kronor till Bolaget. Konvertibelinnehavare har rätt att från och med den 15 maj 2017 till den 15 juni 2017 påkalla konventering till nya aktier, varvid varje konvertibel berättigar till en (1) ny aktie i Bolaget till en konverteringskurs om 10,00 kronor.

Teckningsoptionsprogram
Årsstämman beslutade om ett teckningsoptionsprogram i tre delar med olika löptid och teckningskurs där teckningsberättigad är, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, bolagets VD. Teckningsoptionerna skall tecknas till marknadsvärde. De övergripande villkoren för teckningsoptionsprogrammets tre delar är:
   a. 250 000 teckningsoptioner med en löptid t.o.m. den 31 januari 2017, till en teckningskurs på 12,00 kronor,
   b. 250 000 teckningsoptioner med en löptid t.o.m. den 30 juni 2018, till en teckningskurs på 19,00 kronor,
   c. 250 000 teckningsoptioner med en löptid t.o.m. den 30 juni 2019, till en teckningskurs på 20,00 kronor. Vid fullt utnyttjande av teckningsoptioner enligt punkterna a - c ovan kommer aktiekapitalet att öka med högst 1 429 411,7008 kronor genom utgivande av högst 750 000 aktier, var och en med ett kvotvärde om 1,905882268 kronor, vilket skulle ge en utspädningseffekt av cirka tolv (12) procent på röster och kapital i bolaget.

Bemyndigande
Årsstämman godkände styrelsens förslag om bemyndigande för styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen före nästa årsstämma, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, besluta om nyemission av aktier, emission av konvertibler och/eller emission av teckningsoptioner. Betalning ska, i enlighet med vad styrelsen därom beslutat, kunna ske kontant, genom kvittning, tillskjutande av apportegendom eller eljest med villkor inom ramen för bolagets angivna aktiekapital. Det totala antalet nyemitterade aktier och/eller teckningsoptioner tillsammans med antalet aktier som emitterade konvertibler berättigar till ska sammanlagt uppgå till högst 2 000 000 aktier, vilket motsvarar en utspädning av kapitalet och rösterna uppgående till cirka 24 procent om styrelsen utnyttjar det föreslagna bemyndigandet till fullo.

Emissionskursen ska fastställas enligt gällande marknadsförhållanden, dock lägst motsvarande aktiens kvotvärde.

Valberedning
Årsstämman godkände förslag om procedur för att utse ledamöter av valberedning enligt på stämman framlagt förslag.

Enig stämma
En enig årsstämma röstade igenom alla på stämman framlagda förslag.

Stockholm 2016-06-09

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jesper Henrysson, CFO Wifog Holding AB (publ)
E-post: ir@wifog.com
Hemsida: http://investor.wifog.com.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Wifog Kommunike fran arsstamma.pdf

Kort information om Wifog Holding AB (publ)
Wifogs affärsidé är att ge konsumenter möjlighet att helt eller delvis finansiera kostnaden för hushållsnära tjänster såsom mobiltelefoni, försäkringar och el genom att konsumera reklam och handla online från butiker knutna till Wifogs nätverk samt göra marknadsundersökningar. Bolaget är noterat på Nasdaq First North och Mangold Fondkommision är Certified Adviser, tel. +46 8 5030 1550.

Wifog_Kommunike_fran_arsstämma.pdf