Selskabsmeddelelse nr. 9 fra 2016 - Orientering til markedet

Nordic Blue Invest A/S (”Selskabet”) har tidligere i selskabsmeddelelse nr. 6 fra 2016 meddelt, at Selskabet forventer, at der senest i juli 2016 vil blive offentliggjort et prospekt.

Selskabet har gennem en periode været i dialog med Nasdaq Copenhagen og Finanstilsynet m.fl. vedrørende indhold af prospektet. Som følge heraf, forventer Selskabet at offentliggørelsen af prospekt vil ske i september 2016.

For at give investorerne i forbindelse med det påtænkte udbud passende finansiel information, har Selskabet bl.a. valgt at fremrykke datoen for offentliggørelse af årsrapporten for 2015/2016, således at relevante dele heraf kan blive indarbejdet i prospektet. Selskabet har tidligere offentliggjort, at der sker en offentliggørelse af Selskabets reviderede årsrapport for 2015/16 den 30. september 2016. Selskabet forventer som følge af fremrykningen, at offentliggøre en revisionsgodkendt årsrapport for 2015/16 i uge 29.

Nasdaq Copenhagen har i forbindelse med ovennævnte drøftelser meddelt Selskabet, at Selskabet skal opfylde noteringsbetingelserne senest den 31. december 2016, herunder skal der være aktivitet i Selskabet, ligesom Selskabet skal have en tilfredsstillende likviditet i aktien. Dette forventer Selskabet at opfylde.

Selskaber må ikke udstede aktier til under kurs pari, som p.t. er på DKK 5,00. Selskabets aktier har i perioder handlet på Nasdaq Copenhagen til under DKK 5,00. For at sikre at der kan udstedes aktier på et niveau der afspejler Selskabets værdi på tidspunktet for udstedelse fremsætter bestyrelsen forslag til Selskabets generalforsamling om en kapitalnedsættelse til dækning af underskud.

Selskabets bestyrelse indstiller således til Selskabets generalforsamling, at selskabets aktiekapital på nominelt DKK 3.534.540 på en ekstraordinære generalforsamling den 20. juli 2016 nedsættes med nominelt DKK 2.827.632 til nominelt DKK 706.908 á nominelt DKK 1. Kapitalnedsættelsen anvendes i henhold til Selskabslovens § 188 til dækning af underskud. Bestyrelsen foreslår, at kapitalnedsættelsen sker forholdsmæssigt, således at aktionærerne efter nedsættelsen ejer den samme relative andel af aktiekapitalen, som før kapitalnedsættelsen.

Aktiernes nominelle stykstørrelse på DKK 5,00 nedsættes således ifølge forslaget til DKK 1,00.

Der vil i forlængelse af nærværende meddelelse blive indkaldt til ekstraordinær generalforsamling om kapitalnedsættelsen.

Nærværende selskabsmeddelelse udgør ikke et prospekt eller tilbud om at tegne, købe eller sælge aktier i Selskabet.

Hellerup, den 29. juni 2016

Kontaktpersoner: