NP3 köper logistikfastighet i Gävle

NP3 Fastigheter AB (publ) har förvärvat en fullt uthyrd fastighet i Ersbo logistikpark i Gävle med ett underliggande fastighetsvärde om 59,4 miljoner kronor. Fastigheten om 5 700 kvadratmeter har ett årligt hyresvärde om 4,5 miljoner kronor.

E-handelsbolaget Partykungen hyr hela fastigheten och har ett sjuårigt hyresavtal. Säljare av fastigheten är Ersand Förvaltning AB och tillträde är den 30 juni 2016.

Ersbo logistikpark har ett, ur infrastruktursynpunkt, strategiskt läge vid Gävles södra infart från E4. Från området är det nära till Riksväg 80, E4, Gävle City och Gävle Hamn vilket gör att området har ett optimalt läge för verksamheter kopplade till logistik och transport.

Vi har haft svårt att hitta bra förvärv i Gävle under senaste tiden. Att då kunna presentera en nybyggd fastighet i ett starkt logistiskt nav med en spännande hyresgäst som förvärv är positivt för vårt affärsområde Gävle och hela NP3. Gävle är en marknad vi vill växa vidare i och gärna med fler off market affärer som denna, säger Andreas Nelvig, vd NP3 Fastigheter.

För ytterligare information kontakta:
Andreas Nelvig, Verkställande direktör, telefon 070 31 31 798, andreas@np3fastigheter.se

NP3 är ett kassaflödesorienterat fastighetsbolag med fokus på kommersiella förvaltningsfastigheter med hög direktavkastning i norra Sverige. Totalt uthyrningsbar yta uppgår till cirka 650 000 kvm fördelat på cirka 170 fastigheter inom segmenten handel, industri/logistik, kontor och specialfastigheter. Fastighetsbeståndet är indelat i sex marknadsområden: Sundsvall, Gävle, Dalarna, Östersund, Umeå och Luleå. Fastighetsvärdet uppgår till 5 miljarder kronor. NP3-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Mid Cap. Läs mer på www.np3fastigheter.se

Läs pressmeddelandet som pdf.