Sponda myy kauppakeskuksen Moskovasta

Sponda Oyj                       Pörssitiedote         6.7.2016 klo 11:30

Sponda myy kauppakeskuksen Moskovasta

Kiinteistösijoitusyhtiö Sponda Oyj myy Moskovassa sijaitsevan Solnechniy I -kauppakeskuksen LLC IT Development –nimiselle yhtiölle yhteensä noin 11 miljoonalla dollarilla, mikä vastaa kiinteistön käyvän arvon arvostusta kesäkuun lopussa.

Vuonna 2004 valmistunut Solnechniy I -kauppakeskus sijaitsee läntisessä Moskovassa. Kauppakeskuksessa on vuokrattavaa liiketilaa noin 9 000 neliömetriä.

Nyt sovittu Solnechniy I -kauppakeskuksen myynti on osa Spondan strategiaa, jonka mukaisesti Sponda myy omistamansa kiinteistöt Venäjällä.

Sponda Oyj

Lisätietoja: Kari Inkinen, toimitusjohtaja, 0400 402 653

Sponda Oyj on Suomen suurimpien kaupunkien toimitilakiinteistöihin erikoistunut kiinteistösijoitusyhtiö. Spondan toiminta-ajatuksena on omistaa, vuokrata ja kehittää toimistotiloja, liiketiloja ja kauppakeskuksia toimintaympäristöiksi, jotka luovat edellytykset asiakkaiden menestykselle. Spondan sijoituskiinteistöjen käypä arvo on noin 3,7 miljardia euroa ja vuokrattava pinta-ala noin 1,2 miljoonaa neliömetriä.