Beslut om kvittningsemission

Som ett led i de transaktioner som Bolaget redovisade i pressmeddelande av den 25 maj 2016, har styrelsen nu beslutat att genomföra en kvittningsemission till EQTarg Capital II AB. Beslutet innebär att EQTarg Capital II AB kvittar fordringar uppgående till 2 141 145 kr, där teckningskursen är fastställd till 7,50 kr per aktie, således tilldelas EQTarg Capital II AB 285 486 stamaktier i Ginger Oil AB (publ).

De nu kvittade fordringarna avser kostnader som har uppkommit i samband med den initierade strukturaffären med U.S. Energy Group AB, EQTarg Capital AB å ena sidan och Ginger Oil AB o andra sidan. Kostnaderna avser bland annat advokat- och finansieringskostnader i samband med ingångna avtal som i sin helhet redovisas i pressmeddelande från den 25 maj 2016.

Genom ovanstående transaktioner kommer aktiekapitalet att öka med 572 972 kr, från 6 769 342 kr till 7 342 314 kr, antalet stamaktier ökas med 285 486, från nuvarande 2 401 547 st stamaktier till 2 687 033 st stamaktier. Härutöver finns även 983 124 preferensaktier utställda.

Som bolaget även kommunicerade i pressmeddelande av den 14 juni 2015, tillförde EQTarg Capital AB 2,5 mSEK i nytt kapital (kontant), något som EQTarg Capital AB även har förbundit sig att omvandla till aktier genom emission. Villkoren i denna del är de samma som i ovanstående transaktion, dvs teckningskursen per stamaktier uppgår till 7,50 kr. Styrelsen har som avsikt att registrera denna kontantemission i samband med att ovanstående emission är registrerad. Genom kontantemissionen kommer Bolagets aktiekapital att ökas med 666 666 kr, genom 333 333 st nya stamaktier.

Stockholm 2016-08-02

För ytterligare information kontakta:
Frank Teneberg, styrelseordförande Ginger Oil AB (publ) frank.teneberg@gillerasen.com  +46 (0)70 588 74 15

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Ginger Oil Pressrelease 2016-08-02.pdf

Denna information är sådan information som Ginger Oil AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning samt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 augusti 2016 kl 14.00.

Om Ginger Oil AB (publ)
Ginger Oil AB (publ) är en USA-baserad olje- och naturgaskoncern inriktad på att bedriva prospektering med syftet att finna nya reserver. Bolaget förvärvar, utvecklar, utvinner och avyttrar olje- och naturgasreserver. Ginger Oil bedriver idag verksamhet i Texas, Arkansas och Louisiana. Prospekteringsverksamheten bedrivs från Houston och moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige. Bolaget är listat på Nasdaq First North, med Mangold Fondkommission AB 08-503 01 550 som Certified Adviser.

Ginger_Oil_Pressrelease_2016-08-02.pdf