Nordic Mines aktie observationsnoteras

PRESSMEDDELANDE, 4 augusti 2016

Nasdaq Stockholm har efter dialog med Nordic Mines AB (publ) ("Nordic Mines" eller "Bolaget") beslutat att tillfälligt observationsnotera Nordic Mines aktie på grund av att bolagets likviditet ej är tillräcklig för nästkommande tre månader.

Dock så har bolaget kommit överens om villkor för en finansiering om USD 500 000 och håller på att slutföra villkoren för ytterligare USD 1 000 000 som kan tas i anspråk när det är nödvändigt.

VD Saradhi Rajan kommenterar: "Vi känner oss bekväma med den support vi har från våra större aktieägare att vi kommer slutföra den kortfristiga finansieringen inom kort. Parallellt med detta jobbar vi mot att slutföra en större finansiering under hösten som kommer att ge bolaget en stabil långsiktig finansiell ställning."

För ytterligare information kontakta:

D. Saradhi Rajan, VD: +44 743 271 1564

För mer information om Nordic Mines, vänligen se; www.nordicmines.com

Ovanstående information kan vara sådan information som Nordic Mines ska offentliggöra i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande klockan 16:30 den 4 augusti 2016.

Nordic Mines är ett nordiskt gruv- och prospekteringsföretag. Vid Laivagruvan i Finland producerades guld under åren 2011 till och med 2014. Fyndigheten är en av de största i Norden. Nordic Mines är medlem i SveMin och tillämpar dess rapporteringsregler för publika gruv- och prospekteringsbolag. Nordic Mines aktie är upptagen till handel på Nasdaq Stockholms Small Cap-lista.

Se även www.nordicmines.com

HUG#2033317