Lauritz.com A/S' afholdelse af ekstraordinær generalforsamling

Til: NASDAQ Stockholm

København, 11. august 2016

Lauritz.com A/S' afholdelse af ekstraordinær generalforsamling

Den 11. august er Henrik Blomquist og Josephine Salenstadt valgt til bestyrelsen i Lauritz.com A/S på den ekstraordinære generalforsamling.

Henrik Blomquist (1971) er administrerende direktør i Bure Equity, et børsnoteret svensk investeringsselskab med en indre værdi på ca. SEK 7 milliarder. Forud for overtagelse af stillingen som administrerende direktør var Henrik Blomquist Executive Vice President og Investment Manager i Bure. Henrik Blomquist startede sin karriere som analytiker hos Slottsbacken Venture Capital, indtil han i 1999 sluttede sig til Skanditek Industriförvaltning AB som investeringsmanager. I 2004 blev Skanditek hovedaktionær i Bure, hvilket resulterede i en fusion mellem de to selskaber i 2010. I dag er Henrik Blomquist bestyrelsesformand i Mercuri International Group, Bure Growth, Investment AB Bure og Cavena Image Products AB. Henrik Blomquist er også medlem af bestyrelsen i henholdsvis MedCap AB og Bure Financial Services.

Josephine Salenstedt er partner i Rite Ventures. Josephine Salenstedt har mere end 10 års erfaring fra ledelse af og aktivt ejerskab i noterede og privatejede vækststadie selskaber indenfor e-handel, detail og teknologi. Blandt tidligere bestyrelsesopgaver er 24 Media Networks, Nord Software og Frank Dandy. Josephine Salenstedt er i dag bestyrelsesformand for den hurtigt voksende e-detailhandler Skincity. Josephine Salenstedt har en MSc i finansiering fra The Stockholm School of Economics og har studeret på ESADE Business & Law School i Barcelona og University of California, San Diego.

Mette Rode Sundstrøm
Mette@lauritz.com