ROBIT OYJ TARKENTAA KESÄKUUSSA ANTAMAANSA ENNAKKOTIETOA

ROBIT OYJ YHTIÖTIEDOTE 15.8.2016 KLO 16.00

Robit Oyj tarkentaa kannattavuuttaan tammi-kesäkuun puolivuosikatsauksen 2016 osalta. Yhtiön tulos käyttökatetasolla (EBITDA) mitattuna tulee olemaan lievästi parempi kuin vertailukaudella H1/2015.

Positiivinen muutos aikaisempaan ennakkotietoon verrattuna johtuu pääosin siitä, että liiketoiminnan muihin tuottoihin sisältyy operatiivisesta liiketoiminnasta poikkeava erä.

Yhtiön kannattavuus on kuitenkin EBITA-tasolla mitattuna hieman heikompi vertailukauteen verrattuna.

Robit Oyj julkaisee puolivuosikatsauksen tammi-kesäkuulta 2016 tiistaina 30.8.2016 klo 11.00.

ROBIT OYJ

Mikko Mattila, toimitusjohtaja

Harri Sjöholm, hallituksen puheenjohtaja

Lisätietoja:

Mikko Mattila, toimitusjohtaja
Sähköposti mikko.mattila@robit.fi
Puh. +358 40 736 7001

Harri Sjöholm, hallituksen puheenjohtaja
Sähköposti harri.sjoholm@robit.fi
Puh. + 358 400 622 092

Hyväksytty neuvonantaja
Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) Helsingin sivukonttori
Puh. +358 9 6162 8101

Robit on suomalainen kasvuyritys, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: tunnelinporaus, maalämmitys ja -jäähdytys, rakentaminen ja kaivosteollisuus. Yhtiön liiketoiminta jakaantuu kolmeen liiketoimintayksikköön: Top Hammer, Down the Hole ja Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla kaksitoista omaa toimipistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa ja Englannissa. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsinki Oy First North Finland -markkinapaikalle ja käyttää kaupankäyntitunnusta ROBIT. Lisätietoa www.robit.fi.

JAKELU:

www.robit.fi