Storaktionærmeddelelse

til Nasdaq Copenhagen

2016.08.30

Storaktionærmeddelelse

Brødrene A & O Johansen A/S har d.d. modtaget følgende storaktionærmeddelelse:

I henhold til værdipapirhandelslovens § 29 og bekendtgørelse nr. 1256 af 4. november 2015 om storaktionærer, giver Niels A. Johansen hermed meddelelse om, at Niels A. Johansen, via sit personlige og indirekte ejerskab af aktier, har krydset grænsen  på 15 % af  aktiekapitalen i Brødrene A. & O. Johansen A/S (”Selskabet”).

Efter udnyttelse af aktieoptioner dags dato, har Niels A. Johansen forøget sin beholdning af præferenceaktier i Selskabet med 7.000 stk. og ejer dermed personligt i alt 27.064 stk. præferenceaktier og 16 stk. stamaktier, svarende til 4,78 % af aktiekapitalen og 2,66 % af stemmerne i Selskabet.   Niels A. Johansen ejer også selskabet Avenir Invest ApS, der ejer Evoleska Holding AG, der er den direkte ejer af 5.622 stk. stamaktier og 2.080 stk. præferenceaktier i Selskabet, svarende til 52,36 % af stemmerettighederne og 10,23 % af aktiekapitalen.

Niels A. Johansens direkte og indirekte ejerskab i Selskabet udgør dermed i alt 55,02 % af Selskabets stemmerettigheder og 15,01 % af Selskabets aktiekapital.

Niels A. Johansen

Storaktionærmeddelelse - Niels A Johansen.pdf