ROBIT OYJ: KASVU 28,6 PROSENTTIA

ROBIT OYJ YHTIÖTIEDOTE 13.10.2016 KLO 11.00

ROBIT OYJ: KASVU 28,6 PROSENTTIA

Robit Oyj jatkaa vahvaa kasvuaan. Kasvu oli vertailukauteen 28,6 prosenttia.

Robit Oyj raportoi tiedonantopolitiikkansa mukaisesti puolivuosikatsauksen ja tilinpäätöstiedotteen lisäksi liikevaihtotiedon vuoden ensimmäiseltä ja kolmannelta vuosineljännekseltä.

Robit Oyj:n 1-9/2016 tilintarkastamaton liikevaihto oli 42.037.145 euroa (32.691.216 euroa 1-9/2015), jolloin kasvua vertailukauteen oli 28,6 prosenttia. Vertailussa on huomioitava, että hiljattain suoritetut yritysostot Drilling Tools Australia Pty Ltd ja Bulroc (UK) Ltd muuttivat yhtiön kokonaisuutta ja siten myös lukujen vertailtavuutta. Ostettujen yhtiöiden liikevaihdosta on laskettu mukaan vain yritysostojen jälkeinen periodi Q3/2016.

Konsernin liikevaihto poislukien ostettujen yritysten liikevaihto kehittyi myös positiivisesti. Kasvua vertailukauteen oli +4,4 prosenttia. Yhtiö tiedottaa vastaavan liikevaihtoluvun eriytettynä vielä kerran koko tilivuoden osalta.

Markkinatilanteen odotetaan edelleen jatkuvan haastavana, joskin heikkoja signaaleja muutoksesta parempaan on tunnistettavissa. Robit Oyj:n suurin markkina-alue on yritysostojen jälkeen Aasia-Australia, jossa kysynnän odotetaan olevan muuta maailmaa hieman aktiivisempaa. Yhtiö jatkaa suunnitelman mukaisesti ostettujen yhtiöiden integrointia sekä fokusointia myyntiin kasvun varmistamiseksi.

Kasvuyhtiönä Robit Oyj:n strategisena tavoitteena on kasvattaa liikevaihtoa orgaanisesti keskimäärin yli suhdanteiden vähintään 15 prosenttia vuodessa. Vuonna 2015 liikevaihto kasvoi edelliskauteen verrattuna 19,1 prosenttia. Yhtiön pitkän ajan (10 v.) keskimääräinen kasvu on ollut 23 prosenttia.

ROBIT OYJ

Mikko Mattila, toimitusjohtaja

Harri Sjöholm, hallituksen puheenjohtaja

Lisätietoja:
Robit Oyj

Harri Sjöholm, hallituksen puheenjohtaja
harri.sjoholm@robit.fi

Mikko Mattila, toimitusjohtaja
mikko.mattila@robit.fi

Yhtiön Hyväksyttynä Neuvonantaja toimii Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) Helsingin sivukonttori
Puh. +358 9 616 28 101

Robit on suomalainen kasvuyritys, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: tunnelinporaus, maalämmitys ja -jäähdytys, rakentaminen ja kaivosteollisuus. Yhtiön liiketoiminta jakaantuu kolmeen liiketoimintayksikköön: Top Hammer, Down-the-Hole ja Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla kaksitoista omaa toimipistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa ja Englannissa. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsinki Oy First North Finland -markkinapaikalle ja käyttää kaupankäyntitunnusta ROBIT. Lisätietoja www.robit.fi.

Jakelu:
www.robit.fi