BTS Group AB utser valberedning

Stockholm, Sverige, 2016-10-25 14:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

STOCKHOLM, SVERIGE - BTS GROUP AB (publ), - BTS, ett världsledande företag inom strategigenomförande, har utsett en valberedning för företaget. BTS tre största aktieägare har i samråd med styrelsens ordförande Reinhold Geijer utsett följande personer att ingå i valberedningen:

• Anders Dahl, utsedd av Henrik Ekelund
  • Erik Durhan, utsedd av Nordea Funds
  • Reinhold Geijer, styrelseordförande, BTS Group AB
  • Ulf Hjalmarsson, utsedd av Lannebo Fonder

Anders Dahl har utsetts till valberedningens ordförande.

Valberedningen har i uppdrag att föreslå kandidater till styrelsen samt revisorer men även att lämna förslag på ersättning till styrelseledamöter och revisorer.

Aktieägare i BTS Group AB är välkomna att inkomma med förslag till valberedningens ordförande under adressen:

Valberedningen, BTS Group AB, Grevgatan 34, 114 53 Stockholm.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Dahl, e-post: anders.dahl2@comhem.se

Reinhold Geijer, e-post: reinhold.geijer@outlook.com

Om BTS Group AB (publ)
BTS är ett tjänsteföretag med huvudkontor i Stockholm med närmare 500 medarbetare vid 34 kontor på sex kontinenter. Vi fokuserar på individerna när organisationer ska genomföra strategiförändringar och arbetar med ledare på samtliga nivåer för att hjälpa dem att fatta bättre beslut, gå från beslut till handling och leverera resultat. Vi är övertygade om att man lär sig bäst genom egna erfarenheter. Under 30 års tid har vi skapat engagerande och effektfulla program med en djup och bestående inverkan på deltagarna och deras karriärer. Vi inspirerar till nya sätt att tänka och stärka de kritiska förmågorna som medarbetare och ledare behöver för att skapa bättre affärsresultat. It's strategy made personal.

Vi stödjer en rad olika kundbehov, däribland:

• Strategisk samsyn och strategigenomförande
  • Affärsmannaskap, ledarskap och säljutbildningsprogram
  • Affärssimuleringar på arbetet och exekveringsverktyg
  • Kompetensutveckling och utvärdering

BTS är partner till närmare 450 företag och organisationer, inklusive fler än 30 av världens 100 största multinationella företag. Våra största kunder hör till några av världens mest kända företag: AT&T, Chevron, Coca-Cola, Ericsson, Google, GSK, HP, HSBC, Salesforce.com och Unilever.

BTS Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm och handlas under symbolen BTS B.

För mer information, besök oss på www.bts.com

Denna information är sådan information som BTS Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 oktober 2016 kl. 14.00 CET.

Press release_BTS_Valberedning utsedd.pdf