Fondsbørsmeddelelse nr. 19.2016 – Orientering til markedet

Nordic Blue Invest A/S (”Selskabet”) har tidligere i selskabsmeddelelse nr. 6  af 26. april 2016 meddelt, at Selskabets fremtidige strategi bliver investeringer i lange- og mellemlange investeringsobjekter indenfor ejendomme og vedvarende energi, med hovedfokus på Norden og Tyskland samt at det er Selskabets forventning, at Selskabet fremadrettet vil blive betragtet som en alternativ investeringsfond (”AIF”) i henhold til lov om Forvaltere af Alternative Investeringsfonde (FAIF-loven”) og at Selskabet derfor påtænker at indgå forvaltningsaftale med Forvaltningsselskabet Hellerup Finans A/S. Det fremgik tillige af selskabsmeddelelsen, at Selskabet forventede at der i juli 2016 ville komme et Finanstilsyns godkendt prospekt med henblik på at give detailinvestorer mulighed for at investere i Selskabet. Offentliggørelsen af dette prospekt er senere blevet udskudt, og Selskabet har senest i Selskabsmeddelelse nr. 17 af 23. september 2016 meddelt, at Selskabet arbejder på at kunne offentliggøre et prospekt snarest muligt.

Finanstilsynet har meddelt Forvaltningsselskabet Hellerup Finans A/S, at der ikke vil kunne opnås tilladelse til markedsføring af Selskabet som en AIF til detailinvestorer foreløbig, hvorfor Selskabet anser det for nødvendigt at revidere sin nuværende strategi for en opretholde sin notering på NASDAQ Copenhagen. Selskabet har derfor igangsat processen omkring at overtage en erhvervsmæssig aktivitet og videreføre denne aktivitet som børsnoteret uden at Selskabet vil blive betragtet som en AIF. Når dette er fastlagt vil Selskabet udsende orientering til markedet herom.

Nærværende selskabsmeddelelse udgør ikke et prospekt eller tilbud om at tegne, købe eller sælge aktier i Selskabet.

Hellerup, den 28. oktober 2016

Kontaktpersoner: