Betsson planerar att emittera ett obligationslån i syfte att säkerställa bolagets förvärvsstrategi

Betsson AB har givit DNB Markets och Swedbank mandat att arrangera möten med investerare med start 14 november 2016. Därefter kommer en senior, icke-säkerställd 3-årig obligation i svenska kronor att emitteras, med förbehåll för rådande marknadsvillkor och slutligt beslut av Betsson AB. Obligationslånet emitteras i syfte att säkerställa Betssons förvärvsstrategi, omfinansiering av befintliga lån samt att användas till allmänna veksamhetsändamål.

“Betsson har en uttalad förvärvsstrategi och vi utvärderar ständigt affärsmöjligheter som kan realiseras på kort till medellång sikt. Den planerade emissionen av ett obligationslån skapar ökad finansiell flexibilitet för Betsson att fortsätta vara aktivt i konsolideringen av spelmarknaden”, säger Ulrik Bengtsson, VD och koncernchef, Betsson AB.

Betsson är främst intresserat av förvärvsobjekt på marknader som är reglerade eller förväntas regleras.

För ytterligare information, kontakta:

Ulrik Bengtsson, VD och koncernchef Betsson AB
+46 (0)8 506 403 00, ulrik.bengtsson@betssonab.com

Fredrik Rüdén, CFO Betsson AB
+46 (0)73 311 72 62, Fredrik.ruden@betssonab.com

Pia Rosin, VP Corporate Communication Betsson AB
+46 (0)73 600 85 00, pia.rosin@betssonab.com

Denna information är sådan information som Betsson AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 14 november 2016 kl. 08:00 CET.

Pressrelease Bond16_SE.pdf