Betsson har framgångsrikt emitterat ett seniort, icke-säkerställt obligationslån

Betsson AB offentliggör härmed emission av ett seniort, icke-säkerställt obligationslån uppgående till totalt 1 miljard kronor med förfall 2019. Obligationslånet har framgångsrikt placerats hos främst nordiska investerare.

Intäkterna från obligationslånet syftar till att säkerställa Betssons förvärvsstrategi, omfinansiering av befintliga lån samt att användas till allmänna verksamhetsändamål.

Obligationslånet har en rörlig kupongränta motsvarande Stibor 3m plus 3,5 procent och en löptid på 3 år med slutligt förfall i november 2019. Betsson har för avsikt att ansöka om notering av obligationen på Nasdaq Stockholm.

“Betssons starka balansräkning och kassaflöde bidrog till ett stort intresse att delta I emissionen av obligationen, vilken övertecknades med 48 procent. Intäkterna från obligationen ger oss ökad finansiell flexibilitet att agera på förvärvsmöjligheter”, säger Ulrik Bengtsson, VD och koncernchef, Betsson AB.

DNB Markets och Swedbank var Joint Bookrunners i samband med emissionen av obligationen.

För ytterligare information, kontakta:

Ulrik Bengtsson, VD och koncernchef Betsson AB

Fredrik Rüdén, CFO Betsson AB
+46 (0)73 311 72 62, Fredrik.ruden@betssonab.com

Pia Rosin, VP Corporate Communication Betsson AB
+46 (0)73 600 85 00, pia.rosin@betssonab.com

Denna information är sådan information som Betsson AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 17 november 2016 kl. 08:00 CET.

Pressrelease BondIssue_SE.pdf