Nyemission och återköp av aktier av serie C

Betsson AB Styrelsen i Betsson AB (publ) har den 23 november 2016, med stöd av bemyndigande från årsstämma den 12 maj 2016, beslutat om nyemission av högst 1 384 157 aktier av serie C till en teckningskurs om 0,67 kronor per aktie, motsvarande aktiens kvotvärde.

De nyemitterade aktierna ska med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt kunna tecknas av den bank eller fondkommissionär som bolaget vid var tid anlitat för medverkan i bolagets administration av koncernens incitamentsprogram. Teckning av aktier ska ske senast den 31 januari 2017. Styrelsen har samtidigt som beslutet om nyemission även beslutat om återköp av samtliga nyemitterade aktier av serie C, för ett pris per aktie om 0,67 kronor.

Syftet med nyemissionen och återköpet av aktier av serie C är att säkerställa leverans av aktier enligt det incitamentsprogram som beslutades vid årsstämman den 12 maj 2016. Betsson kommer före eventuell leverans av aktier enligt incitamentsprogrammet att omvandla aktier av serie C till aktier av serie B. Aktier av serie C berättigar inte till vinstutdelning.

För ytterligare information, kontakta:

Fredrik Rüdén, CFO Betsson AB
+46 (0)73 311 72 62, Fredrik.ruden@betssonab.com

Pia Rosin, VP Corporate Communication Betsson AB
+46 (0)73 600 85 00, pia.rosin@betssonab.com

Denna information är sådan information som Betsson AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 23 november 2016 kl. 13.30 CET.

C-aktier_2016_SE.pdf