ROBIT OYJ UUDISTAA TOIMINTAMALLIAAN - TOIMITUSJOHTAJA SIIRTYY POHJOIS-AMERIKKAAN

ROBIT OYJ YHTIÖTIEDOTE 25.11.2016 KLO 11.00

Robit Oyj siirtyy myyntitoiminnassaan nykyisestä kahdeksan markkina-alueen mallista  (regiona-malli) neljään vahvaan markkina-alueeseen. Tämän uudistuksen myötä neljästä markkina-alueesta tulee entistä vahvempia ja itsenäisempiä kokonaisuuksia, joiden keskeisin tavoite on kasvun ja markkinaosuuden vahvistaminen omalla alueellaan.

Nämä neljä markkina-aluetta tulevat käytännössä vastaamaan yhtiön asiakas- ja myyntilähtöisestä toiminnasta ja sen edelleen kehittämisestä. Uusi markkina-aluerakenne korostaa Robit Oyj:n halua viedä päätöksenteko lähelle asiakasta sekä myyntiorganisaation merkitystä yhtiön kasvussa.

Neljän markkina-alueen tulosvastuulliset vetäjät ovat 1.1.2017 lähtien:

• Pohjois- ja Etelä-Amerikka: Mikko Mattila
  • Australia ja Aasia: Rowan Melrose
  • CIS-maat ja Itä-Eurooppa: Jorma Juntunen
  • EMEA: Tuomo Niskanen, oto:na toistaiseksi

Mikko Mattila siirtyy markkinarajapintaan Pohjois- ja Etelä-Amerikkaan sekä ottaa vastuun  alueen kehittämisestä ja toiminnoista. Mattila siirtyy alueelle myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana. Robit Oyj näkee Amerikan mantereen yhtiön keskeisimpänä kehittämis- ja kasvukohteena seuraavan kolmen vuoden aikana, joten yhtiö panostaa parhaan mahdollisen resurssinsa tämän tavoitteen toteuttamiseksi. Tästä syystä Mattila jättää yhtiön toimitusjohtajan tehtävät 31.12.2016.

Yhtiön hallituksen puheenjohtaja Harri Sjöholm ottaa 1.1.2017 yhtiön toimitusjohtajan tehtävät vastuulleen, kunnes yhtiöön nimitetään uusi toimitusjohtaja.

Yhtiön kilpailukyvystä ja tuoteryhmien tulevasta kehittämisestä vastaavat edelleen kolme strategista liiketoimintayksikköä (SBU:t). Niiden vastuulliset vetäjät ovat:

• Top Hammer -tuotteet: Tuomo Niskanen
  • Down-the-Hole -tuotteet: Olli Kuismanen
  • Digital Services: Rowan Melrose

Näillä kehittämistoimenpiteillä ja rakenteellisilla muutoksilla yhtiön hallitus haluaa:

• siirtää yhtiön päätöksentekoa lähemmäs asiakkaita ja markkinoita
  • yksinkertaistaa ja selkeyttää yhtiön rakennetta ja varautua samalla tulevaan kasvuun
  • nopeuttaa edelleen päätöksentekokykyä
  • luoda selkeitä tulosvastuullisia yksiköitä
  • luoda paremmat ja nopeammat edellytykset uudistumiselle, kehitykselle ja kasvulle

ROBIT OYJ

Lisätietoja:
Robit Oyj

Harri Sjöholm, hallituksen puheenjohtaja
harri.sjoholm@robit.fi

Yhtiön Hyväksyttynä Neuvonantaja toimii Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) Helsingin sivukonttori
Puh. +358 9 616 28 101

Robit on suomalainen kasvuyritys, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: tunnelinporaus, maalämmitys ja -jäähdytys, rakentaminen ja kaivosteollisuus. Yhtiön liiketoiminta jakaantuu kolmeen liiketoimintayksikköön: Top Hammer, Down-the-Hole ja Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla 17 omaa toimipistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa ja Englannissa. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsinki Oy First North Finland -markkinapaikalle ja käyttää kaupankäyntitunnusta ROBIT. Lisätietoja www.robit.fi.

Jakelu:

www.robit.fi