Rezidor Hotel Group: Försäljningen av Carlson Hotels, Inc. till HNA Tourism Group är slutförd

Idag offentliggjorde HNA Tourism Group Co, Ltd. ("HNA") att förvärvet av Carlson Hotels Inc. från Carlson Hospitality Group, Inc. blivit framgångsrikt slutfört. Transaktionen inkluderar Carlsons innehav i Rezidor Hotel Group AB ("Rezidor"), motsvarande 51,3% av utestående aktier.

För vidare information relaterat till transaktionen, vänligen se:

Vänligen se också pressmeddelandet som offentliggjordes av Rezidor den 28 april 2016 i anledning av transaktionens ursprungliga offentliggörande:

Rezidor noterar att det nu åligger HNA att antingen offentliggöra ett budpliktsbud för de återstående aktierna i Rezidor eller att avyttra sitt innehav i Rezidor under trettio procent inom fyra veckor från slutförandet av försäljningen, d.v.s. senast den 4 januari 2017. Rezidor har inte erhållit någon ytterligare information angående HNAs avsikter.

För ytterligare information, vänligen kontakta Knut Kleiven, vice VD & CFO, knut.kleiven@rezidor.com

Denna information är sådan information som Rezidor är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 7 december 2016 kl. 20:20.

Pressmeddelande (PDF)