ROBIT OYJ ANTAA ENNAKKOTIETOA TILIKAUDEN 2016 TULOKSESTA

ROBIT OYJ YHTIÖTIEDOTE 15.12.2016 klo 16.15

ROBIT OYJ ANTAA ENNAKKOTIETOA TILIKAUDEN 2016 TULOKSESTA

Robit Oyj:n kesä-heinäkuussa suorittamat yritysostot tulevat odotetusti vaikuttamaan positiivisesti yhtiön toisen vuosipuoliskon H2/2016 ja edelleen koko tilikauden 2016 liikevaihtoon ja kannattavuuteen.

Yhtiön liikevaihdon kasvu tulee ylittämään selkeästi vertailukauden liikevaihdon (1-12/2015: 45,6 miljoonaa euroa). Tämän seurauksena yhtiön kannattavuus EBIT-tasolla tulee myös parantumaan vertailukaudesta (1-12/2015: 3,4 miljoonaa euroa).

Ostettujen liiketoimintojen kokonaiskannattavuus on ollut Robit Oyj:n aikaisempaa kannattavuutta hieman korkeampi. Yhtiö on kyennyt omilla tehostamistoimenpiteillään nostamaan myös aikaisemman perusliiketoimintansa kannattavuutta. Nämä yhdessä ovat johtaneet kannattavuuden positiiviseen kehitykseen.

Yhtiö julkaisee tilikauden 1-12/2016 tunnusluvut tilinpäätöstiedotteessaan 28.2.2017.

ROBIT OYJ

Lisätietoja:
Robit Oyj

Harri Sjöholm, hallituksen puheenjohtaja
harri.sjoholm@robit.fi

Yhtiön Hyväksyttynä Neuvonantaja toimii Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) Helsingin sivukonttori
Puh. +358 9 616 28 101

Robit on suomalainen kasvuyritys, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: tunnelinporaus, maalämmitys ja -jäähdytys, rakentaminen ja kaivosteollisuus. Yhtiön liiketoiminta jakaantuu kolmeen liiketoimintayksikköön: Top Hammer, Down-the-Hole ja Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla 17 omaa toimipistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa ja Englannissa. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsinki Oy First North Finland -markkinapaikalle ja käyttää kaupankäyntitunnusta ROBIT. Lisätietoja www.robit.fi.

Jakelu:
www.robit.fi