Extra bolagsstämma i Nordic Mines AB (publ) inställd

Från styrelsen i Nordic Mines AB (publ) ("Bolaget" eller "Nordic Mines") med referens till den kallelse till extra bolagsstämma som utfärdades den 29 november 2016.

Styrelsen i Nordic Mines har beslutat att ställa in den extra bolagsstämman den 9 januari 2017 till vilken aktieägarna har kallats för att ställning till ändring av bolagsordningen.

Detta skulle inkluderat införandet av ett nytt aktieslag, preferensaktier, samt en riktad emission av stamaktier och preferensaktier till Bolagets majoritetsaktieägare Lau Su Holding AB och till Lao Tzu Investments AB.

Beslutet att ställa in den extra bolagsstämman är taget med hänsyn till att styrelsen för Nordic Mines har beslutat att vidta nödvändiga åtgärder för att genomföra en företrädesemission av stamaktier till Bolagets aktieägare om cirka 5 miljoner USD, under förutsättning av aktieägarnas godkännande. Detaljerna avseende en sådan emission kommer att offentliggöras inom kort.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Rune Nordström, Head of Corporate Communications and Investor Relations: rune.nordstrom@nordicmines.com, +46 70 602 65 20.

För mer information om Nordic Mines, vänligen se; www.nordicmines.com

Denna information är sådan som Nordic Mines AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersons omsorg för offentliggörande den 9 januari 2017 kl. 08:00 CET.

Nordic Mines är ett nordiskt gruv- och prospekteringsföretag. Vid Laivagruvan i Finland producerades guld under åren 2011 till och med 2014. Fyndigheten är en av de största i Norden. Nordic Mines är medlem i SveMin och tillämpar dess rapporteringsregler för publika gruv- och prospekteringsbolag. Nordic Mines aktie är upptagen till handel på Nasdaq Stockholms Small Cap-lista. Se även www.nordicmines.com.

Attachments:

Pressmeddelande (PDF).pdf