F-Securen uudet osakepohjaiset kannustinohjelmat

F-Secure Oyj, pörssitiedote, 16.2.2017 klo 15.40

F-Secure Oyj:n hallitus on päättänyt perustaa suoritusperusteisen ja rajoitetun osakepalkkio-ohjelman F-Securen johdolle ja erikseen valituille avainhenkilöille. Osakepalkkio-ohjelmien tavoitteina ovat F-Securen liiketoiminnan edistäminen pitkällä aikavälillä kannustamalla johtoa saavuttamaan asetetut ansaintakriteerit sekä yhdenmukaistamalla osakkeenomistajien ja johdon intressit.

Suoritusperusteinen pitkän aikavälin osakepalkkio-ohjelma koostuu kolmesta vuosittain alkavasta yksittäisestä kolmen vuoden ansaintakaudesta. Ensimmäiseen ansaintakauteen (2017 – 2019) sovellettava ansaintakriteeri on F-Securen liikevaihdon kehitys ansaintakauden aikana. Hallitus päättää erikseen jokaisen uuden ansaintakauden alkamisesta, ansaintakauden tavoitteista ja sille hyväksyttävistä osallistujista.

Rajoitetun osakeohjelman tavoitepalkkioista ja osallistujista päätetään tapauskohtaisesti.

Osakepalkkio-ohjelmien ansaintakausien 2017-2019 perusteella mahdollisesti maksettavien palkkioiden kokonaismäärä on enintään 2 070 000 F-Securen osaketta. Mahdollisista palkkioista 50% maksetaan markkinoilta ostettavina yhtiön osakkeina ja 50% käteisenä.

Jos osallistujan työ- tai toimisuhde F-Secure-konserniin päättyy ennen ansaintajakson päättymistä, osallistuja menettää mahdollisuuden saada osakepalkkioita.

Lisätietoa:

Tapio Pesola, IR Manager