DAVID MILDREN NIMITETTY ROBIT OYJ:N JOHTAJAKSI VASTUULLAAN ENGLANNIN TOIMINNOT

ROBIT OYJ YHTIÖTIEDOTE 21.2.2017 KLO 12.00

DAVID MILDREN NIMITETTY ROBIT OYJ:N JOHTAJAKSI VASTUULLAAN ENGLANNIN TOIMINNOT

David Mildren, MBA ja B.Sc.Eng (s. 1961) on nimitetty Robit Oyj:n johtajaksi vastaamaan Robit Oyj:n Englannin yhtiöiden toiminnoista sekä Halco-yhtiöiden globaalista kehittämisestä. Davidilla on pitkä kokemus Down the Hole -liiketoiminnan globaalista johtamisesta.

Hän tulee vastaamaan Halco-brändin liiketoiminnan kokonaisvaltaisesta kehittämisestä itsenäisenä yksikkönä ja kasvattamaan Halcon tuotteiden globaalia myyntiä. Samalla hän tulee johtamaan BulrocRobitin Englannin yhtiön toimintaa sekä kehittämään sen myyntiä ja jakelua osana Robit Oyj:n kansainvälistä myyntiverkostoa.

David on tehnyt pitkän uran Sandvik-konsernissa USA:ssa ja Australiassa ennen paluutaan Englantiin vuonna 2011. David johti Sandvikilla globaalia DTH-liiketoimintaa sekä sitä ennen myyntiä ja markkinointia sekä globaalia tuotantoa.

Englantiin paluunsa jälkeen David on viimeiset viisi vuotta toiminut Pricewaterhouse Coopers LLP:ssä liikkeenjohdon konsulttina PwC:n Lontoon toimipisteessä erikoistuen teollisuusyritysten toiminnan ja tuottavuuden kehittämiseen.

David tulee myös Robit Oyj:n Global Management Team:n jäseneksi.

David ottaa tehtävät virallisesti vastaan 27.3.2017.

ROBIT OYJ

Harri Sjöholm, hallituksen puheenjohtaja

Lisätietoja:

Robit Oyj

Harri Sjöholm, hallituksen puheenjohtaja
harri.sjoholm@robit.fi

Yhtiön Hyväksyttynä Neuvonantaja toimii Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) Helsingin sivukonttori
Puh. +358 9 616 28 101

Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, rakentaminen ja urakointi, tunnelinporaus sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kolmeen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer - ja Down-the-Hole -tuotteet sekä Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla 20 omaa myynti- ja varastopistettä sekä aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Tuotantoyksiköt sijaitsevat Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa, Englannissa ja USA:ssa. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsinki Oy First North Finland -markkinapaikalle ja käyttää kaupankäyntitunnusta ROBIT. Lisätietoja www.robit.fi.

Jakelu:

www.robit.fi