Stora Enso Oyj: Upgrading van Stora Enso's topmerk in karton biedt markt beste visuele verschijning

'Upgrading' van Stora Enso's topmerk in karton biedt markt beste visuele verschijning

Gebaseerd op klantervaringen gaat Stora Enso zijn luxe grafisch karton EnsocoatTM nog verder verbeteren zodat de witheid en de tint van het product nog verder verbeterd worden. Ensocoat wordt daarmee de nieuwe basis van excellente drukresultaten en prima prestaties bij alle denkbare afwerkingsmethoden.

'Ons doel is voor de hele wereld het benchmark te zijn voor hoge kwaliteit op nieuwe vezels gebaseerd karton, maar ook om preferred partner te zijn van klanten en merkeigenaren van eindtoepassingen in het premium segment. Daarom hebben we ons topmerk karton Ensocoat verder ontwikkeld,' zegt product manager Eva Lundqvist van Stora Enso. 'Bij luxe verpakkingen is er vaak sprake van stansen, foliedruk en andere speciale effecten die hoge eisen stellen aan het materiaal, aan z'n egaliteit, witheid en vouweigenschappen. Met Ensocoat bieden wij onze klanten een kartonsoort dat de beste visuele verschijning biedt van de markt. Witheid en brightness zijn de meest wezenlijke technische eigenschappen, maar we zien ook dat witheid bijdraagt aan een esthetische ervaring; dat is wat wij terugkrijgen van onze klanten en stakeholders.'

Ensocoat van Stora Enso wordt over de hele wereld ingezet voor grafische toepassingen waaraan zeer hoge eisen worden gesteld en voor verpakkingen van luxe consumentenproducten als cosmetica, parfum, champagne, sterke drank en chocolade. Luxe merken benadrukken vandaag de dag ook het belang van duurzaamheid en de hernieuwbaarheid van materialen. Ensocoat behoort tot de categorie SBS (solid bleached sulphate), de hoogste kwaliteit karton volledige vervaardigd van pure, nieuwe vezels. Ensocoat heeft sinds de jaren zestig in de markt een degelijke reputatie en de samenstelling wordt nu opnieuw aangepast om zo te voorzien in een nog betere witheid en verschijning, samen de basis voor excellente printresultaten en prima prestaties in alle mogelijke afwerkingsmethoden.

De nieuwe kwaliteit karton wordt over de volle breedte geïntroduceerd tijdens Interpack 2017 in Düsseldorf in mei aanstaande. Een preview zal te zien zijn in het kader van de Wereldkampioenschappen Nordic Ski 2017 in Lahti, Finland.

Stora Enso op Interpack 2017: stand 9-b20.

Download beelden http://bmt.storaenso.com/l/_zCbxttDwW79.

Voor meer informatie

Sanna Heiskanen, Marketing Communications Manager, Stora Enso, Division Consumer Board,

tel. +358 40 773 9373, e-mail sanna.heiskanen@storaenso.com

Stora Enso is een vooraanstaand leverancier van hernieuwbare oplossingen in verpakkingen, biomaterialen, houtconstructies en papier op de wereldmarkt. Ons doel is materialen op fossiele basis te vervangen door te innoveren en nieuwe producten en diensten te ontwikkelen die zijn gebaseerd op hout en andere hernieuwbare materialen. Wij bieden werk aan circa 25.000 mensen in meer dan 35 landen en onze omzet in 2016 bedroeg 9,8 miljard euro. Aandelen van Stora Enso zijn genoteerd aan de beurzen van Helsinki en Stockholm.

www.storaenso.com

20170222-Ensocoat-nl