ROBIT OYJ:N KASVU JATKUI - LIIKEVAIHTO KASVOI +40%, TULOS KAKSINKERTAISTUI

ROBIT OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 28.2.2017 KLO 11.45

ROBIT OYJ:N KASVU JATKUI - LIIKEVAIHTO KASVOI +40%, TULOS KAKSINKERTAISTUI

Robit Oyj oli erittäin tyytyväinen vuoden 2016 tulokseen. Liikevaihto kasvoi 40 prosenttia pääosin vuoden aikana suoritettujen yritysostojen ansiosta päätyen 63,9 miljoonaan euroon (2015: 45,6 miljoonaa euroa). Yritysostojen toteutuksesta ja niihin liittyvästä integroinnista huolimatta yhtiö kykeni huomattavaan tulosparannukseen, kun käyttökate tuplaantui ja ylitti ensimmäisen kerran 10 miljoonan euron rajan.

Yhtiön merkittävä kannattavuuden kasvu muodostui tuotannon ja ostotoiminnan tehostamisesta sekä Australiasta ja Englannista suoritettujen yritysostojen ansiosta.

Henkilöstö kasvoi 129 henkilöllä. Yhtiössä on kaikkiaan 263 henkilöä, joista noin 75 prosenttia toimii Suomen ulkopuolella.

Robit Oyj:n panostukset ovat kohdistuneet entistä vahvempaan läsnäoloon markkinoilla. Yhtiö perusti tilikauden aikana uudet Sales & Service -toimipisteet Bangkokiin (Thaimaa) sekä Dubaihin (UAE).

Yhtiö on jatkanut pitkäjänteistä panostustaan digitaalisiin palveluihin, joista uudet tuotteet porareiän mittaukseen (M-Sense ja S-Sense) lanseerattiin vuoden lopussa ja ensimmäiset kaupat on tehty vuoden 2017 alussa. Yhtiö uskoo vahvasti digitaalisten palveluiden tulevaisuuteen ja jatkaa tähän liittyvän tuoteperheen kehittämistä.

Laajentuneen tuotetarjonnan ja kattavan jakeluverkoston (115 maata) myötä yhtiö tavoittelee lähivuosina voimakasta orgaanista kasvua. Robit Oyj analysoi edelleen myös sopivia yritysostokohteita.

Yhtiö teki tänään hallituksen kokouksessa päätöksen myös selvittää siirtymistä Nasdaq Helsingin päälistalle.

ROBIT OYJ

Harri Sjöholm, hallituksen puheenjohtaja

Lisätietoja:

Robit Oyj

Harri Sjöholm, hallituksen puheenjohtaja

harri.sjoholm@robit.fi

Yhtiön Hyväksyttynä Neuvonantaja toimii Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) Helsingin sivukonttori

Puh. +358 9 616 28 101

Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, rakentaminen ja urakointi, tunnelinporaus sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kolmeen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer - ja Down-the-Hole -tuotteet sekä Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla 19 omaa myynti- ja varastopistettä sekä aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Tuotantoyksiköt sijaitsevat Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa, Englannissa ja USA:ssa. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsinki Oy First North Finland -markkinapaikalle ja käyttää kaupankäyntitunnusta ROBIT. Lisätietoja www.robit.fi.

Jakelu:

www.robit.fi