Tecknar avtal värda över 70 MSEK med multinationellt programvaruföretag

Stockholm, Sverige, 2017-03-23 08:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

STOCKHOLM, SVERIGE och NEW YORK, NY - BTS GROUP AB (publ), ett världsledande företag inom strategigenomförande, har tecknat avtal med ett ledande multinationellt programvaruföretag om att fortsätta utformningen och genomförandet av en rad utbildningar i samband med att organisationen genomgår en stor strategisk omvandling. BTS program riktar sig till olika delar av organisationen inom områdena ledarskapsutveckling, strategigenomförande och säljträning. Det sammanlagda ordervärdet överstiger 70 MSEK (8 MUSD) för programmen som kommer att genomföras under 2017.

Ledarskapsdelen av detta globala initiativ fokuserar på utveckling av nya huvudprogram för cirka 10 000 ledare på alla nivåer under 2017. Dessa program är utformade för att utrusta alla ledare med det mindset och den samsyn och förmåga som krävs för att påskynda genomförandet av företagets strategi och omställning till en molnbaserad verksamhet, samt för att leda och engagera medarbetarna i förändringen. Genomförandet bygger på BTS Great Framework och affärssimuleringar samt andra upplevelsebaserade program. Därtill kommer BTS att fortsätta utrullningen av program till medarbetare som inte deltog under 2015-2016.

Säljutvecklingen 2017 riktar sig till 12 000 säljare med hjälp av ett program fokuserat på digitalisering för att träna och genomföra en ny metod för att engagera kunder. Sammantaget syftar ledarskaps- och säljträningarna till att nå affärsresultat och betydande, varaktiga företagskulturella förändringar i organisationen.

"Vi är mycket glada och hedrade över att få fortsätta samarbetet med detta ledande programvaruföretag när de genomgår en så stor förändring. Partnerskapet är ett bevis på vår förmåga inom ledarutveckling, säljträning och strategigenomförande samtidigt som det visar på kraften i att förvandla strategin så att den blir viktig för mig personligen som deltagare”, säger Jessica Parisi, VD för BTS USA.

För mer information, vänligen kontakta:

Michael Wallin
IR-chef

BTS Group AB (publ)
michael.wallin@bts.com
08-587 070 02

Rommin Adl

rommin.adl@bts.com

Om BTS Group AB (publ)

BTS är ett tjänsteföretag med huvudkontor i Stockholm med närmare 500 medarbetare vid 35 kontor på sex kontinenter. BTS fokuserar på organisationer som ska genomföra strategiförändringar och arbetar med ledare på samtliga nivåer för att hjälpa dem att fatta bättre beslut, gå från beslut till handling och leverera resultat. BTS är övertygat om att man lär sig bäst genom egna erfarenheter och under 30 års tid har företaget skapat engagerande och effektfulla program med en djup och bestående inverkan på deltagarna och deras karriärer. BTS inspirerar till nya sätt att tänka och stärka de kritiska förmågorna som medarbetare och ledare behöver för att skapa bättre affärsresultat.

”It’s strategy made personal.”

BTS stödjer en rad olika kundbehov, däribland:

Strategigenomförande

BTS är partner till närmare 450 företag och organisationer, inklusive fler än 30 av världens 100 största multinationella företag. BTS största kunder hör till några av världens mest kända företag: AT&T, Chevron, Coca-Cola, Ericsson, Google, GSK, HP, HSBC, Salesforce.com och Unilever.

BTS Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm och handlas under symbolen BTS B.

För mer information, besök oss på www.bts.com.

Denna information är sådan information som BTS Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 mars 2017 kl. 08.00 CET.

Mjukvaruföretag PM SVE.pdf