Kvalitena emitterar ny obligation om 800 MSEK

Kvalitena AB (publ) har emitterat ett icke säkerställt obligationslån om 800 MSEK. Obligationslånet har en löptid om 3,5 år och löper med en rörlig ränta om STIBOR 3m +6,00 procentenheter. Obligationslånet rönte stort intresse och totalt deltog över 80 investerare i transaktionen. Svenska investerare utgjorde ca 85 procent av volymen.

”Kvalitena är tacksamma över det förtroende befintliga och nya investerare gett oss och det faktum att vi attraherat en så stor variation av institutionellt kapital. Vi är mycket nöjda med utfallet och ABG som finansiell rådgivare” – Knut Pousette, VD Kvalitena

Emissionslikviden ska användas för att förlänga bolagets kapitalbindning genom att finansiera återlösen av bolagets utestående obligation samt refinansiera ytterligare skuld. Kvalitena avser att notera obligationslånet på NASDAQ Stockholm.

ABG Sundal Collier har varit finansiell rådgivare i samband med obligationsemissionen medan Wigge & Partners har varit juridisk rådgivare till Kvalitena.

För ytterligare information vänligen kontakta:

VD Knut Pousette, +46 (0)8 121 317 00

Kvalitena emitterar ny obligation om 800 MSEK.pdf