William Demant Holding A/S: Forløb af generalforsamling

Selskabsmeddelelse nr. 2017-04                                                 27. marts 2017
Afholdelse af ordinær generalforsamling

William Demant Holding A/S har i dag afholdt ordinær generalforsamling på selskabets adresse, Kongebakken 9, 2765 Smørum, hvor alle bestyrelsens forslag blev vedtaget af generalforsamlingen. Dette medførte blandt andet følgende beslutninger:

• At selskabets årsrapport for 2016 blev godkendt, og at hele årets overskud, DKK 1.115 mio., overføres til selskabets reserver.
  • At bestyrelsens vederlag for det indeværende regnskabsår blev godkendt.
  • At Peter Foss, Niels B. Christiansen, Benedikte Leroy og Lars Rasmussen blev genvalgt som bestyrelsesmedlemmer, og at Niels Jacobsen blev valgt som nyt bestyrelsesmedlem.
  • At selskabets revisionsfirma, Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab, blev genvalgt.
  • At selskabets aktiekapital nedsættes med nominelt DKK 1.423.110 svarende til selskabets beholdning af egne aktier pr. 27. februar 2017. Beholdningen af egne aktier er erhvervet som led i selskabets aktietilbagekøb i 2016 og 2017. Som konsekvens af kapitalnedsættelsen ændres vedtægternes pkt. 4.1 senest fire uger efter udløbet af fristen for kreditorers anmeldelse af krav, således at det herefter af pkt. 4.1 vil fremgå, at selskabets aktiekapital udgør DKK 51.793.255.
  • At bestyrelsen blev bemyndiget til indtil næste ordinære generalforsamling at lade selskabet erhverve egne aktier med en pålydende værdi af indtil 10 % af aktiekapitalen.
  • At selskabets vedtægter blev ændret, således at stemmesedler ikke nødvendigvis udleveres sammen med adgangskort.

I sin beretning redegjorde bestyrelsens formand, Lars Nørby Johansen, for koncernens udvikling i 2016. Han sagde blandt andet:

"2016 var et særligt godt år, og det er med både glæde og tilfredshed, at bestyrelsen ser tilbage på året, der gik.

Vores kerneforretning - udvikling, produktion og engrossalg af høreapparater - kom ud af året med en høj organisk vækst i omsætningen. Det skyldes primært lanceringen af Oticons høreapparat Opn i juni 2016. Opn har nu været på markedet i over et halvt år, og undersøgelser viser, at vi har at gøre med et banebrydende produkt, som giver en langt bedre høreoplevelse. Vi forventer, at Opn også fremadrettet vil hjælpe os med at vinde markedsandele.

Grundlaget og præmisserne for at være i hearing healthcare er på plads. Vi dækker bredt, og vi har betydelige markedsandele på de fleste områder. Og vi står derfor ganske unikt i forhold til vores konkurrenter inden for hearing healthcare. Vi er i kraft af både vores investeringer og vores DNA en højteknologisk, innovativ virksomhed, der er tæt på kunderne og brugerne i alle dele af forretningen. Dette grundlag er centralt for at skabe vækst, hvilket også kræver, at vi udvikler og forbedrer os på tværs af koncernen. Det gør vi gennem skarpt fokus på synergier og gennem en række strategiske tiltag."

Efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig med Niels B. Christiansen som formand og Niels Jacobsen som næstformand.

* * * * * * *

Yderligere information: