ROBIT OYJ:N HALLITUKSEN JÄRJESTÄYTYMISKOKOUS 2017

ROBIT OYJ YHTIÖTIEDOTE 28.3.2017 KLO 17.00

ROBIT OYJ:N HALLITUKSEN JÄRJESTÄYTYMISKOKOUS 2017

Robit Oyj:n varsinaisessa yhtiökokouksessa valittu hallitus on järjestäytymiskokouksessaan valinnut keskuudestaan jäsenet palkitsemisvaliokuntaan, nimitysvaliokuntaan ja työvaliokuntaan.

Varsinainen yhtiökokous on valinnut Harri Sjöholmin jatkamaan hallituksen puheenjohtajana. Hallitus on järjestäytymiskokouksessaan valinnut Matti Kotolan hallituksen varapuheenjohtajaksi.

Hallitus arvioi, että kaikki hallituksen jäsenet lukuun ottamatta Harri Sjöholmia ovat riippumattomia yhtiöstä ja merkittävistä osakkeenomistajista.

Palkitsemisvaliokunnan ja nimitysvaliokunnan jäseniksi valittiin Tapio Hintikka (pj.), Mammu Kaario ja Harri Sjöholm. Harri Sjöholmin jäsenyys valiokunnissa astuu voimaan 1.5.2017, kun hänen toimitusjohtajan tehtävät päättyvät.

Työvaliokunnan jäseniksi valittiin Harri Sjöholm (pj.), Kalle Reponen ja Matti Kotola.

Lempäälässä, 28.3.2017

ROBIT OYJ

Lisätietoja:

Harri Sjöholm

Hallituksen puheenjohtaja

puh. +358 400 622 092

Yhtiön Hyväksyttynä Neuvonantaja toimii Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) Helsingin sivukonttori

Puh. +358 9 616 28 101

Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, rakentaminen ja urakointi, tunnelinporaus sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kolmeen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer - ja Down-the-Hole -tuotteet sekä Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla 20 omaa myynti- ja palvelupistettä sekä aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Tuotantoyksiköt sijaitsevat Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa, Englannissa ja USA:ssa. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsinki Oy First North Finland -markkinapaikalle ja käyttää kaupankäyntitunnusta ROBIT. Lisätietoja www.robitgroup.com.

Jakelu:

www.robitgroup.com