Ilmoitus Määräysvallan vaihtuminen –ehdon toteutumisesta PKC Group Oyj:n vuoden 2018 joukkovelkakirjalainassa

PKC Group Oyj         Lehdistötiedote       29.3.2017  klo 18.30

EI JULKISTETTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI SUORAAN TAI VÄLILLISESTI KENELLEKÄÄN YHDYSVALTALAISELLE HENKILÖLLE (KUTEN MÄÄRITELTY YHDYSVALTAIN VUODEN 1933 ARVOPAPERILAIN (MUUTOKSINEEN) NOJALLA ANNETUSSA REGULATION S -SÄÄNNÖKSESSÄ) TAI YHDYSVALLOISSA, AUSTRALIASSA, KANADASSA, HONGKONGISSA, ETELÄ-AFRIKASSA, SINGAPORESSA TAI JAPANISSA TAI MISSÄÄN MUUSSA VALTIOSSA, JOSSA LEVITTÄMINEN TAI JULKISTAMINEN OLISI LAINVASTAISTA.

MSSL Estonia WH OÜ:n (”MSSL”) kaikista PKC Group Oyj:n (”PKC”) osakkeista ja optio-oikeuksista tekemän julkisen ostotarjouksen toteutuskauppojen selvityksen seurauksena MSSL on saanut omistukseensa yli 90 % prosenttia PKC:n osakkeista. Tämän seurauksena PKC:ssa on tapahtunut sen EUR 100.000.000, 4,25 % 2018 erääntyvän joukkovelkakirjalainan (”Laina”) ehtojen mukainen ”määräysvallan vaihtuminen” (”Change of Control”). Laina on listattu Nasdaq Helsingissä.

PKC ilmoittaa Lainan ehtojen mukaisesti Lainan haltijoille määräysvallan vaihtumisesta viipymättä. Määräysvallan vaihtumisen johdosta Lainan haltijat voivat Lainan ehtojen mukaisesti vaatia Lainan pääoman nimellisarvon ja kertyneen koron ennenaikaista takaisinmaksua tietyn ajanjakson kuluessa. Jos 75 prosenttia Lainan yhteenlasketusta pääomasta vastaava määrä Lainan pääomaa vaaditaan maksettavaksi takaisin ennenaikaisesti määräysvallan vaihtumisen johdosta, PKC:lla on Lainan ehtojen mukaisesti oikeus maksaa ennenaikaisesti takaisin myös Lainan jäljelle jäävä ulkona oleva pääoma.

PKC uskoo, että Määräysvallan vaihtuminen –ehdon toteutumisella ei ole vaikutusta sen maksuvalmiusasemaan.

PKC Group Oyj

Matti Hyytiäinen

Lisätietoja antaa:

talousjohtaja Juha Torniainen, 040 570 8871

Liikkeeseenlaskijan asiamies, OP Yrityspankki Oyj, liabilitymanagement@op.fi

www.pkcgroup.com

PKC Group on asiakkaidensa globaali kumppani, joka suunnittelee, valmistaa ja integroi sähkönjakelujärjestelmiä, elektroniikkaa ja niihin liittyviä arkkitehtuuri-komponentteja hyötyajoneuvoteollisuuteen, kiskokalustovalmistajille sekä valituille muille toimialoille. Konsernilla on tehtaita Brasiliassa, Kiinassa, Liettuassa, Meksikossa, Puolassa, Saksassa, Serbiassa, Venäjällä sekä Yhdysvalloissa. Konsernin liikevaihto jatkuvista toiminnoista vuonna 2016 oli 846 miljoonaa euroa. PKC Group Oyj on listattu Nasdaq Helsingissä.