Muutoksia PKC:n taloudellisessa raportoinnissa

PKC Group Oyj     Pörssitiedote           6.4.2017 klo 9.55

Muutoksia PKC:n taloudellisessa raportoinnissa

MSSL Estonia WH OÜ (”MSSL”) on 24.3.2017 julkistanut, että se toteuttaa 6.2.2017 aloittamansa PKC Group Oyj:n (”PKC”) hallituksen suositteleman vapaaehtoisen julkisen ostotarjouksen kaikista PKC:n liikkeeseen laskemista ja ulkona olevista osakkeista ja optio-oikeuksista, jotka eivät ole PKC:n tai sen tytäryhtiöiden omistuksessa. Lisäksi MSSL on ilmoittanut, että MSSL on saanut omistukseensa 94,18 prosenttia kaikista PKC:n osakkeista ja osakkeiden tuottamista äänistä. Tämän johdosta MSSL on ilmoittanut PKC:lle, että osakeyhtiölain mukainen lunastusoikeus ja velvollisuus koskien vähemmistöosakkeenomistajien omistamia PKC:n osakkeita ja optio-oikeuksia on syntynyt. MSSL on lisäksi ilmoittanut, että sen aikomuksena on aloittaa osakeyhtiölain mukainen välimiesmenettely niin pian kuin mahdollista toteuttaakseen vähemmistöosakkeenomistajien omistamien osakkeiden ja optio-oikeuksien lunastuksen.

Johtuen siitä, että MSSL on saanut 94,18 prosentin omistusosuuden ja ilmoittanut aikomuksensa aloittaa välimiesmenettelyn toteuttaakseen vähemmistöosakkeenomistajien omistamien osakkeiden ja optio-oikeuksien lunastuksen, PKC:n hallitus on päättänyt, että yhtiö ei julkaise Q1 ja Q3 liiketoimintakatsauksia. Tämä on muutos PKC:n aiemmin tiedottamaan taloudellisen tiedottamisen aikatauluun, jonka mukaisesti PKC julkaisisi Q1 liiketoimintakatsauksen perjantaina 5.5.2017 ja Q3 liiketoimintakatsauksen torstaina 26.10.2017. Arvopaperimarkkinalain 26.11.2015 voimaan tulleen muutoksen myötä pörssiyhtiöillä ei ole enää velvollisuutta julkistaa osavuosikatsausta tilikauden ensimmäisiltä kolmelta ja yhdeksältä kuukaudelta.

PKC Group Oyj

Matti Hyytiäinen

Lisätietoja antaa:

talousjohtaja Juha Torniainen, PKC Group Oyj, 040 570 8871

Jakelu

www.pkcgroup.com

PKC Group on asiakkaidensa globaali kumppani, joka suunnittelee, valmistaa ja integroi sähkönjakelujärjestelmiä, elektroniikkaa ja niihin liittyviä arkkitehtuuri-komponentteja hyötyajoneuvoteollisuuteen, kiskokalustovalmistajille sekä valituille muille toimialoille. Konsernilla on tehtaita Brasiliassa, Kiinassa, Liettuassa, Meksikossa, Puolassa, Saksassa, Serbiassa, Venäjällä sekä Yhdysvalloissa. Konsernin liikevaihto jatkuvista toiminnoista vuonna 2016 oli 846 miljoonaa euroa. PKC Group Oyj on listattu Nasdaq Helsingissä.