Nordic Mines AB (publ): Ledningsförändringar i Nordic Mines

Ledningsförändringar i Nordic Mines

Nordic Mines AB (publ) har utsetts Ole Eikeland till talesperson och ansvarig för investerarrelationer - IR i bolaget.

Eikeland, är partner i Eikeland & Ravnaas AS och har lång erfarenhet från den internationella aktiemarknaden och corporate communication. Ole Eikeland har tidigare arbetat för Pareto Securities och som affärsjournalist på Nettavisen i Oslo.

Eikeland är väl skickad att axla rollen som talesperson för Nordic Mines i den viktiga fas som bolaget befinner sig i.

Nordic Mines tidigare IR-konsult Rune Nordström har valt att lämnat uppdraget eftersom det kan uppstå intressekonflikter mellan uppdraget för Nordic Mines och andra kunder som Rune Nordström arbetar med.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

D. Saradhi Rajan, CEO: +44 743 271 1564

Ole Eikeland: +47 900 60 666

För mer information om Nordic Mines, vänligen besök www.nordicmines.com.

Denna information är sådan som Nordic Mines AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersons omsorg för offentliggörande den 20 april 2017 kl. 08.00 CEST.

Nordic Mines är ett nordiskt gruv- och prospekteringsföretag. Vid Laivagruvan i Finland producerades guld under åren 2011 till och med 2014. Fyndigheten är en av de största i Norden. Nordic Mines är medlem i SveMin och tillämpar dess rapporteringsregler för publika gruv- och prospekteringsbolag. Nordic Mines aktie är upptagen till handel på Nasdaq Stockholms Small Cap-lista. Se även www.nordicmines.com.

Attachments:

20170420 NOMI Press Release SVE.pdf