Muutoksia Tikkurilan johtoryhmään

Tikkurila Oyj
28.4.2017 klo 9.05 (CET+1)

Muutoksia Tikkurilan johtoryhmään

Tikkurila-konsernin johtoryhmään kuuluu jatkossa seuraavat henkilöt ja vastuualueet:

Meri Vainikka (s. 1971, KTM) nimitetään konsernin tarjoomasta vastaavaksi johtajaksi (Senior Vice President, Offering) ja johtoryhmän jäseneksi. Vainikka vastaa tutkimuksesta, tuotekehityksestä ja innovaatioista (RDI), tuoteportfoliosta ja markkinoinnista. Vainikka aloitti Tikkurilan palveluksessa tammikuussa 2017 vastuualueenaan Suomen (BU Finland) markkinointi ja viestintä. Vainikka siirtyi Tikkurilaan Hartwallilta, jossa hän toimi erilaisissa markkinoinnin tehtävissä vuodesta 2012, viimeksi alkoholittomien juomien markkinointijohtajana. Vainikka on toiminut markkinointitehtävissä myös L'Orealilla ja Marsilla.

Melisa Bärholm (s. 1967, psykologian maisteri) nimitetään konsernin henkilöstöjohtajaksi (Senior Vice President, Human Resources) ja johtoryhmän jäseneksi. Bärholm aloitti Tikkurilan palveluksessa tammikuussa 2017 vastuualueenaan Suomen (BU Finland) henkilöstöhallinto. Bärholm on toiminut aiemmin henkilöstöjohtajana muun muassa Suunnolla ja Roviolla.

Janno Paju (s. 1971, ekonomi) jatkaa johtoryhmän jäsenenä vastuualueenaan myynti, konsernin avainasiakkuudet ja myynnin tuki (Senior Vice President, Sales). Paju on ollut Tikkurilan palveluksessa vuodesta 1993 ja johtoryhmän jäsen vuodesta 2000. Viimeksi Paju vastasi konsernin kaupallisista toiminnoista.

Petri Miettinen (s. 1968, KTM) jatkaa johtoryhmän jäsenenä vastuualueenaan toiminnot (Senior Vice President, Operations). Toimintoihin kuuluvat tuotehuolto, hankinta, tuotanto, logistiikka ja HSE (Health, Safety, Environment). Miettinen on ollut Tikkurilan palveluksessa ja johtoryhmän jäsen vuodesta 2007. Aiemmin Miettinen vastasi toimitusketjusta ja HSEQ-toiminnoista.

Jukka Havia (s. 1968, KTM) jatkaa johtoryhmän jäsenenä vastuualueenaan talous ja hallinto (Chief Financial Officer. Hallintoon kuuluvat lakiasiat, ICT, viestintä ja yritysvastuu. Havia on ollut Tikkurilan palveluksessa ja johtoryhmän jäsen vuodesta 2010.

Edellä mainitut henkilöt raportoivat konsernin toimitusjohtajalle ja johtoryhmän puheenjohtajalle Erkki Järviselle. Nimitykset astuvat voimaan 1.5.2017.

Tikkurila-konsernin toimintojen uudelleenorganisoinnin tavoitteena on selkeyttää päätöksentekoa, vastuita ja poistaa päällekkäisyyksiä ja sitä kautta parantaa kustannuskilpailukykyä.

"Tuleva uusi organisoitumismallimme tukee meitä ratkaisevasti sekä toimintojamme yhtenäistämisessä ja tehostamisessa että uuden kasvun aktiivisessa hakemisessa. Toivotan uudet johtoryhmän jäsenet tervetulleiksi rakentamaan entistäkin vahvempaa Tikkurilaa", toteaa toimitusjohtaja Erkki Järvinen

Uusien johtoryhmän jäsenten Melisa Bärholmin ja Meri Vainikan valokuvat ja CV:t ovat saatavilla Tikkurilan sivuilla:

Linkki kuviin
Linkki CV

Tikkurila Oyj
Erkki Järvinen, toimitusjohtaja

Lisätietoja:
Erkki Järvinen, toimitusjohtaja, matkapuh. 0400 455 913, erkki.jarvinen@tikkurila.com

Tikkurila on johtava maalialan ammattilainen Pohjoismaissa ja Venäjällä. Olemme perinteikäs suomalainen yritys, joka toimii nykyään 14 maassa. Laadukkaiden tuotteiden ja kattavien palvelujen avulla varmistamme markkinoiden parhaan käyttäjäkokemuksen. Kestävää kauneutta vuodesta 1862.

www.tikkurilagroup.fi