West Atlantic Koncernen publicerar Årsredovisning för 2016

West Atlantics Årsredovisning 2016 för Koncernen och moderbolaget finns nu tillgänglig på: http://www.westatlantic.eu/Newsroom

För att beställa en tryckt version* av Årsredovisningen vänligen kontakta Investor Relations på: investor.relations@westatlantic.eu

För ytterligare information vänligen kontakta:

Fredrik Groth, VD & Koncernchef
Telefon: +46 (0) 10 - 452 97 09
E-mail: Fredrik.Groth@westatlantic.eu

Magnus Dahlberg, CFO
Telefon: +46 (0) 10 - 452 95 49
E-mail: Magnus.Dahlberg@westatlantic.eu

Om West Atlantic
West Atlantic är en ledande leverantör av fraktflygslösningar i Europa. West Atlantic erbjuder huvudsakligen fraktflygslösningar till europeiska NMO:s samt fraktflygkapacitet till Global Integrators och Freight Forwarders. Bolaget har ett väletablerat geografiskt nätverk, som opereras av en flygplansflotta om 48 kundanpassade flygplan, majoriteten av dessa är helägda. West Atlantic grundades 1962 och har sitt huvudkontor i Göteborg. Verksamheten bedrivs i större delen av Europa och 2016 hade West Atlantic 477 anställda. Under 2016 rapporterade West Atlantic intäkter om 1 320 Mkr och EBITDA om 128 Mkr.

West Atlantic AB (publ) Org. no: 556503-6083
Box 5433, SE-402 29 Göteborg, Sverige

West Atlantic AB (publ) offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.

*Tryckt version kommer finnas tillgängliga ett par veckor efterföljande denna release.

Attachments:

Årsredovisning, 2016.pdf