KAUPANKÄYNTI ROBIT OYJ:N OSAKKEILLA PÖRSSILISTALLA ALKAA TÄNÄÄN

ROBIT OYJ PÖRSSITIEDOTE 17.5.2017 KLO 9.30

KAUPANKÄYNTI ROBIT OYJ:N OSAKKEILLA PÖRSSILISTALLA ALKAA TÄNÄÄN

Kaupankäynti Robit Oyj:n osakkeilla alkaa Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä pörssilistalla tänään 17.5.2017. Kaupankäynnin kohteeksi otettavien osakkeiden kokonaismäärä on 16 083 900 kappaletta. Yhtiö siirtyy pörssilistalle First North Finland -markkinapaikalta, jossa sen osake oli viimeistä kertaa kaupankäynnin kohteena eilen 16.5.2017. Yhtiön kaupankäyntitunnus on ROBIT ja ISIN-koodi FI4000150016.

"Robitin keskeisin tavoite on ollut kasvaa voimakkaasti kansainvälisillä markkinoilla. Olen ylpeä saavuttamastamme kasvusta ja parantuneesta kannattavuudesta samoin kuin yritysostoista, jotka ovat täydentäneet tuotetarjontaamme ja vahvistaneet globaalia läsnäoloamme nykyisillä ja uusilla markkinoilla. Robit on onnistuneesti toteuttanut vuonna 2015 julkaistua strategiaansa ja otamme nyt askeleita "Robit 2.0" -vaiheesta kohti "Robit 3.0" -vaihetta, minkä osana siirtyminen pörssilistalle on luonteva jatkumo", sanoo Harri Sjöholm, Robitin hallituksen puheenjohtaja.

Robit Oyj:n taloudellisena neuvonantajana listautumisessa toimii Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) Helsingin sivukonttori ja oikeudellisena neuvonantajana Borenius Asianajotoimisto Oy.

ROBIT OYJ

Lisätietoja:

Robit Oyj

Harri Sjöholm, hallituksen puheenjohtaja

harri.sjoholm@robit.fi

Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, rakentaminen ja urakointi, tunnelinporaus sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kolmeen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer, Down-the-Hole ja Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla 21 omaa myynti- ja varastopistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa, Englannissa ja USA:ssa.

Jakelu:

www.robitgroup.com