ROBIT OYJ SIIRTYI PÖRSSIN PÄÄLISTALLE JA KERÄSI 49,5 MILJOONAA EUROA KASVUPÄÄOMAA

ROBIT OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 24.5.2017 KLO 13.00

Robit Oyj on eilen 23.5.2017 kerännyt nopeutetulla tarjousmenettelyllä 49,5 miljoonaa euroa uutta pääomaa kansainvälisen kasvun toteuttamiseen.

Yhtiö laski liikkeeseen 5 000 000 yhtiön uutta osaketta institutionaalisille sijoittajille ja yhtiön pääomistaja myi samassa yhteydessä 2 000 000 osaketta.

Merkintähinnaksi muodostui 9,90 euroa. Antiosakkeiden merkintähinta oli 2,9 prosenttia korkeampi kuin yhtiön osakkeen kaupankäyntimäärillä painotettu keskikurssi 28.2.2017 jälkeiseltä periodilta, jolloin yhtiö tiedotti aikeestaan siirtyä Helsingin Pörssin pörssilistalle. Robit siirtyi pörssilistalle 17.5.2017.

Robit Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Harri Sjöholm kommentoi:

"Robit on nyt Helsingin Pörssin päälistayhtiö, jolla on kaikki edellytykset kansainväliseen kasvuun, ja menestyksekkään osakeannin johdosta yhtiö on entistäkin valmiimpi seuraavaan Robit 3.0 -kasvuvaiheeseen. Olen erittäin tyytyväinen annin tulokseen, joka vahvistaa Robitin vankkaa omistajapohjaa suomalaisilla ja kansainvälisillä institutionaalisilla sijoittajilla. Lähdemme innolla tulevaan matkaamme yhdessä sijoittajien kanssa."

Lisätietoa 24.5.2017 julkaistussa pörssitiedotteessa: http://cws.huginonline.com/R/168949/PR/201705/2107301_4.html.

ROBIT OYJ

Lisätiedot:
Harri Sjöholm, hallituksen puheenjohtaja
+358 400 622 092
harri.sjöholm@robit.fi

Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, rakentaminen ja urakointi, tunnelinporaus sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kolmeen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer, Down-the-Hole ja Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla 21 omaa myynti- ja varastopistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa, Englannissa ja USA:ssa.

Jakelu:
www.robitgroup.com