ROBIT OYJ:N OSAKEANNISSA MERKITYT UUDET OSAKKEET ON REKISTERÖITY KAUPPAREKISTERIIN

ROBIT OYJ PÖRSSITIEDOTE 26.5.2017 KLO 16:20

Tätä tiedotetta ei saa julkaista tai levittää suoraan tai välillisesti Yhdysvalloissa, Australiassa, Kanadassa, Hong Kongissa, Etelä-Afrikassa, Singaporessa, Uudessa-Seelannissa tai Japanissa.

Robit Oyj ("Robit" tai "Yhtiö") tiedotti 24.5.2017 julkaistulla pörssitiedotteella, että se laskee liikkeeseen 5 000 000 Yhtiön uutta osaketta ("Antiosakkeet") julkaisemansa osakeannin tuloksena. Antiosakkeet on rekisteröity Patentti- ja rekisterihallituksen ylläpitämään kaupparekisteriin 26.5.2017.

Yhtiön rekisteröity osakepääoma jakaantuu korotuksen jälkeen 21 083 900 osakkeeseen. Osakeannissa annetut Antiosakkeet ovat Robitin uusia osakkeita, jotka vastaavat Yhtiön olemassa olevaa osakelajia. Osakkeiden ISIN-tunnus on FI4000150016. Oikeus osinkoon ja muut osakkeenomistajan oikeudet alkavat osakkeiden kaupparekisteriin merkitsemisestä lukien.

Nasdaq Helsinki Oy ("Helsingin Pörssi") on 26.5.2017 hyväksynyt Yhtiön listalleottohakemuksen Antiosakkeiden ottamiseksi kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssin pörssilistalle. Kaupankäynti Antiosakkeilla Helsingin Pörssin pörssilistalla yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa alkaa 29.5.2017.

ROBIT OYJ

Lisätiedot:

Harri Sjöholm, hallituksen puheenjohtaja

+358 400 622 092

harri.sjöholm@robit.fi

Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, rakentaminen ja urakointi, tunnelinporaus sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kolmeen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer, Down-the-Hole ja Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla 21 omaa myynti- ja varastopistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa, Englannissa ja USA:ssa.

Jakelu:

www.robitgroup.com

Huomautus

Tähän tiedotteeseen sisältyvät tiedot eivät ole tarjous myydä tai kehotus tehdä tarjous ostaa, eikä tässä tiedotteessa tarkoitettua arvopapereiden myyntiä myöskään tapahdu sellaisissa valtioissa, jossa tällainen tarjous, tarjouspyyntö tai myynti olisi lainvastainen ennen rekisteröintiä, rekisteröintipoikkeusta tai hyväksymistoimenpidettä tällaisen valtion arvopaperimarkkinalainsäädännön nojalla.

Tähän tiedotteeseen sisältyvää tietoa ei ole tarkoitettu julkaistavaksi tai levitettäväksi suoraan tai välillisesti Yhdysvalloissa, Australiassa, Kanadassa, Hong Kongissa tai Japanissa. Nämä kirjalliset materiaalit eivät ole tarjous myydä arvopapereita Yhdysvalloissa, eikä arvopapereita voi tarjota tai myydä Yhdysvalloissa ilman rekisteröintiä tai rekisteröintipoikkeusta siten kuin Yhdysvaltain vuoden 1933 arvopaperilaissa (muutoksineen) ja sen nojalla annetuissa säännöksissä ja määräyksissä on todettu. Tarjousta tai sen osaa ei aiota rekisteröidä Yhdysvalloissa eikä arvopapereita aiota tarjota yleisölle Yhdysvalloissa.

Yleisö ei ole oikeutettu osallistumaan tarjousprosessiin. Tämä tiedote on suunnattu ainoastaan (A) Euroopan talousalueella ainoastaan henkilöille, jotka ovat kokeneita sijoittajia Euroopan Unionin direktiivin (2003/71/EY) Artiklan 2(1)(e) määritelmän ja kussakin relevantissa jäsenvaltiossa lainsäädäntöön täytäntöönpannun mukaisesti, ja (B) Isossa-Britanniassa ainoastaan kokeneille sijoittajille, jotka ovat (i) ammattimaisia sijoittajia Ison-Britannian vuoden 2000 rahoituspalvelu- ja markkinalain (Financial Services and Markets Act) (Financial Promotion) vuoden 2005 määräyksen ("Määräys") 19(5) artiklan tarkoittamalla tavalla; tai (ii) Määräyksen 49(2) mukaisia korkean varallisuustason omaavia tahoja ("high net worth companies, unincorporated associations, etc") (kaikki edellä mainitut henkilöt yhdessä, "relevantit henkilöt"). Kaikki tähän tiedotteeseen liittyvä sijoitustoiminta on ainoastaan relevanttien henkilöiden saatavilla ja siihen ryhdytään ainoastaan relevanttien henkilöiden kanssa. Kenenkään, joka ei ole relevantti henkilö, ei tule toimia tämän asiakirjan perusteella tai luottaa sen sisältöön.

Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ), Helsingin sivukonttori ("SEB") toimii osakeannissa ainoastaan Robit Oyj:n eikä kenenkään muun lukuun, eikä SEB pidä ketään muuta tahoa asiakkaanaan osakeannin yhteydessä. SEB ei ole vastuussa kenellekään muulle kuin Robit Oyj:lle, eikä se anna osakeantiin tai muihin tässä viitattuihin asioihin liittyviä neuvoja.